Kompanija koja razvija nadzvučne putničke zrakoplove odradila uspješan prvi testni let

Zrakoplov Overture trebao bi prevoziti 64 putnika brzinama većim od brzine zvuka.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 26.03.2024. / 14:20

Boom Supersonic BX1 (Foto: Boom Supersonic)

S povlačenjem Concorda iz zračnog prometa završeno je razdoblje nadzvučnih putničkih letova, no ta bi se situacija u budućnosti mogla promijeniti. Više kompanija razvija zrakoplove s kojima bi se ponovno moglo putovati nadzvučnim brzinama, a jedna od tih kompanija jest i Boom Supersonic. Oni su prošli tjedan napravili još jedan mali korak prema tom cilju, no treba naglasiti kako je pred njima još puno velikih koraka i brojnih izazova koje trebaju riješiti. Najoptimističnija predviđanja govore kako bi svoj prvi nadzvučni putnički zrakoplov mogli predstaviti do 2030. godine, no ne treba se iznenaditi ako se taj rok dodatno i značajno pomakne.

Slika nije dostupna Dolazi vrijeme nadzvučnih putničkih zrakoplova? American Airlines naručio 20 modela zrakoplova Overture

Taj prvi mali korak odnosi se na uspješan testni let prototipa zrakoplova XB1 koji je obavljen prošli tjedan u SAD-u. Ovaj prototip nije se niti približio brzini zvuka te je nakon 12 minuta leta uhvatio brzinu od nešto više od 450 km/h i visinu nešto veću od 2 km. Brojke su skromne, no u Sonicu vjeruju kako je to dokaz da su na dobrom putu te će im ovo iskustvo pomoći u razvoju zrakoplova Overture koji bi jednom, nadaju se u toj kompaniji, zaista mogao letjeti brzinom većom od brzine zvuka.

Kako bi ispunili svoje ciljeve, Boom Supersonic potpisao je ugovore s kompanijama poput Florida Turbine Technologies i GE Additive te zrakoplovnim kompanijama American i United. Ipak, jedno od ranije dogovorenih partnerstava, ono s Rolls-Royceom oko razvoja motora, je prekinuto. Umjesto uz pomoć partnera, kompanija je sama odlučila razviti vlastite motore koje su nazvali Symphony.

Njihovi su motori daleko od konačnog modela tako da su tijekom testnog leta u zrakoplovu XB-1 koristili stare turbomotore J85 iz pedesetih godina prošlog stoljeća. Zrakoplov Overture trebao bi koristiti četiri motora Symphony od kojih bi svaki trebao imati snagu tri puta veću od kombinirane snage tri motora J85.

Slika nije dostupna S "Concordeovim sinom" putovanja od Londona do New Yorka trajat će samo tri i pol sata

S obzirom na to da je prvi let, iako uspješan, uključio prototip zrakoplova koji je značajno manji od Overturea te da su korišteni motori stari oko sedam desetljeća, jasno je koliko smo daleko od konačnog modela koji će se moći koristiti u komercijalne svrhe. Jednom kada i ako Overture bude spreman, on će moći prevoziti samo 64 putnika i nije teško zaključiti kako bi karte za takve letove mogle biti iznimno skupe.

Izvor: The Verge

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti