Dok su tijekom pandemije mnoge kompanije propadale ili su preživljavale zahvaljujući pomoći države, koja im je omogućila normalno poslovanje, jedan je sektor doživio velik rast. Riječ je, naravno, o tehnološkoj industriji te su upravo tijekom koronakrize brojne kompanije ovog sektora zabilježile rekordnu zaradu i tržišnu vrijednost.
Za dio njih s popuštanjem mjera uslijedilo je doba otriježnjenja i povratka u staro normalno, a na pad vrijednosti dionica utjecala je i globalna situacija - od rata u Ukrajini, energetskih problema pa do inflacije i prijeteće recesije.
Jedna od tvrtki koja je najviše pogođena ove godine jest - Amazon. Tijekom pandemije bio je u velikoj potrazi za radnom snagom jer su mnogi, umjesto u fizičkim trgovinama, namirnice naručivali putem interneta. Već smo pisali o jednom neslavnom rekordu koji je oborio, a to je da je postao prva javna tvrtka koja je izgubila bilijun dolara tržišne vrijednosti. Početkom ovog tjedna dionica kompanije ponovno je izgubila na vrijednosti više od tri posto te je pala na manje od 85 dolara, što je najniža vrijednost još od 16. ožujka 2020., odnosno na vrijednost prije nego što se počeo snažnije osjećati utjecaj koronavirusa i lockdowna.
Razloge za ovakvo stanje treba tražiti u, među inim, smanjenju potražnje za online trgovinom nakon ponovnog otvaranja fizičkih trgovina, rastu troškova povezanom s inflacijom i lancima nabave te, naravno, problemima vezanim uz rusko-ukrajinski rat.
Amazon nije jedina kompanija koja godinu završava u velikom minusu. Ova godina dosad je najlošija za Marka Zuckerberga, čija je Meta u minusu oko 66 posto, a slično stoji i Tesla s minusom od 57 posto ove godine. Osim trenutačne globalne situacije, na rezultate obje ove kompanije utječu i vanjski faktori - Meta je u problemima s metaverzumom, na koji se troše veliki resursi, dok na dionicu Tesle utječe i Muskov angažman oko Twittera.
Što se Amazona tiče, početkom ovog tjedna bio je u minusu gotovo 50 posto ove godine (49 posto) te na CNBC-ju kažu da su na putu da godinu završe s najvećim minusom još od pucanja dot-com balona prije 22 godine. Tada su izgubili čak 80 posto vrijednosti.