Tehnologija je promijenila svaki aspekt naših života, a među inim radikalno se promijenio i način edukacije te su učenici i studenti dobili brojne nove mogućnosti obrazovanja. No sav taj tehnološki napredak i noviteti ne utječu uvijek i na sam napredak obrazovanja, smatra jedan bivši učitelj s kojim su razgovarali novinari The New York Posta.
Uveli smo mnoštvo tehnologije u učionice kako bi ispravili probleme na koje smo naišli, no na kraju smo s tim rješenjima samo izazvali još više problema, smatra Peter Laffin pozivajući se na poznatu poslovicu: Lijek je često gori od bolesti.
To se posebno odnosi na nedavno predstavljen chatbot baziran na umjetnoj inteligenciji ChatGPT koji je sa svojim sposobnostima malo koga ostavio ravnodušnim. Ovaj chatbot daje precizne odgovore na neka teška analitička pitanja, piše pjesme, šale, različite eseje, kodove itd.
Dok na mreži možemo pročitati različita predviđanja o tome kakav bi mogao biti sljedeći korak takve umjetne inteligencije, odnosno kakav bi mogao biti utjecaj ChatGPT-a na svijet, Laffin je posebno komentirao dio vezan uz obrazovanje. Naime, smatra kako bi studenti mogli iskoristiti ovaj chatbot ili neki drugi oblik umjetne inteligencije za pisanje eseja, radova, odnosno općenito za izvršavanje školskih zadataka.
Učenici će tako imati riješene zadatke, ali neće imati - znanje. Moramo biti sigurni da ćemo djecu naučiti ne samo gradivu, već i vrijednostima, komentirao je Laffin koji je deset godina proveo u obrazovnom sektoru. Zbog toga smatra kako bi trebali ograničiti brojne tehnološke alate u obrazovanju kako ih učenici i studenti ne bi, umjesto za učenje i stjecanje znanja, iskoristili samo za dobivanje (prolazne) ocjene i tako se naučili da mogu proći ispite bez truda.
Pita se imaju li današnja djeca bolje obrazovanje sada kada im je u učionici dostupan iPad jer, ako je odgovor negativan, čemu onda forsirati korištenje tehnologije, ako ne utječe na poboljšanje obrazovanja učenika i studenata.
Izvor: NY Post