U SAD-u je već moguće naručiti vožnju taksijem kojim će upravljati isključivo računalo, a iako je ta mogućnost dostupna samo na malom području te se u vozilima nalaze backup vozači, to je ipak veliki korak prema budućnosti u kojoj će računala u potpunosti zamijeniti ljude i sama upravljati vozilima. Osim američkih kompanija poput Wayma i Tesle, daleko u razvoju autonomne tehnologije napredovali su i Kinezi te će uskoro stanovnici jednog dijela Šangaja moći putem aplikacije naručiti taksije Didi Chuxinga kojima će upravljati računala, pri čemu će takva "vožnja budućnosti" tijekom testnog razdoblja biti besplatna.
Didi je nedavno dobio dozvolu za testiranje samovozećih automobila na ulicama Šangaja – trenutačno čekaju "još neke dozvole", nakon čega će službeno početi s novim taksi-servisom, što se očekuje tijekom sljedećih mjeseci. Nakon Šangaja, tijekom sljedeće godine planiraju osvojiti Peking i Šenžen, a njihov ambiciozan plan nije ograničen samo na kinesko tržište. Naime, kako prenose na Reutersu, već 2021. namjeravaju predstaviti flote robo-taksija, kako ih nazivaju neki mediji, i na tržištima izvan Kine.
Pilot-projekt autonomnih taksija uključuje čak više od 30 modela automobila koji će biti opremljeni tehnologijom koja će omogućiti četvrti stupanj autonomije. Na početku će se na prednjem sjedištu takvih automobila nalaziti vozač spreman preuzeti kontrolu nad volanom ako bude trebalo, no jednog dana nestat će i tog vozača i naše će sudbine biti u potpunosti u rukama umjetne inteligencije i računala.
Pored brojnih tehnoloških izazova, pred automobilskim i tehnološkim kompanijama leže i regulatorni izazovi, pa su tako prošlog tjedna iz Wayma pozvali regulatorna tijela na promjene zakona i pravila u SAD-u koja bi uključivala mogućnost testiranja vozila u kojima neće biti upravljača, ni papučica gasa i kočnice, pri čemu se i dalje moraju poštovati maksimalni sigurnosni uvjeti.