Dok Musk godinama glasno najavljuje potpunu autonomiju svojih automobila i govori o robotaksi servisima, Mercedes-Benz u tišini razvoja svoju tehnologiju te su do sada ostavili odličan napredak. Njihova tehnologija Drive Pilot omogućuje treću razinu autonomije i Mercedes je već dobio dopuštenje za njeno korištenje u Njemačkoj i SAD-u, pri čemu treba naglasiti kako se ovaj sustav za autonomnu vožnju može koristiti samo u određenim situacijama i uz maksimalnu brzinu do 64 km/h. Ono po čemu se Drive Pilot razlikuje od Tesline tehnologije jest što, dok u Tesli vozači uvijek moraju pratiti promet, iz Mercedesa kažu kako vozači mogu prepustiti upravljanje vozilom njihovom asistentu u vožnji i za to vrijeme gledati YouTube, igrati igrati igre i slično.
Njemačka kompanija sada je napravila još jedan veliki korak prema potpunoj autonomiji svojih automobila. Naime, dobili su dozvolu za testiranje sustava četvrte razine autonomije na ulicama Pekinga. Ovo je prvi slučaj da su kineski regulatori dozvolili testiranje tehnologije četvrtog stupnja autonomije za neku stranu kompaniju, a Mercedes je tu dozvolu dobio i prije nekih kineskih tvrtki poput Xpenga, čija vozila trenutačno imaju drugu i treću razinu autonomije.
Za testiranje Mercedes će koristiti automobile S klase koji su opremljeni naprednom tehnologijom - od brojnih senzora do LiDAR-a smještenog na krovu automobila. Autonomna tehnologija testirat će se u različitim scenarijima - od parkiranja i vožnje unatrag do kretanja kružnim tokovima i skretanja ulijevo i uključivanja u promet bez ljudskog nadzora. S obzirom na to da je riječ o četvrtoj razini autonomije, Mercedesovi automobili moći će samostalno voziti bez intervencije vozača. Ipak, kako je riječ o testiranju, jasno je kako će na početku ljudi sjediti ispred volana i pratiti ponašanje automobila kako bi stigli reagirati u slučaju nekakve pogreške tehnologije.
S vremenom, ako se testiranja pokažu uspješnim, više neće uopće neće biti potrebe da netko sjedi na prednjem sjedištu, već bi tehnologija trebala u potpunosti kontrolirati automobil, od početne točke do odredišta, dok će se ljudi u automobilu moći posvetiti drugim stvarima i uopće neće trebati pratiti cestu.
Dok je za Mercedes to budućnost, za Google i njegov odjel Waymo to je sadašnjost i realnost jer Waymo već godinama pruža uslugu robotaksija u kojima nema vozača, već vozilima u kojima se prevoze putnici upravljaju isključivo računala.
Inače, Kina trenutačno dopušta testiranje vozila s četvrtom razinom autonomije, ali na javnim cestama moguće je korištenje samo automobila s drugom razinom autonomije, poput Teslina autopilota. S obzirom na to da tehnologija napreduje i da sve više kompanija razvija i testira autonomne opcije, za očekivati je kako će se tijekom godina mijenjati i regulativa, kako u Kini, tako i na drugim tržištima.
Izvor: Teslarati