Prije godinu dana situacija u Meti nije bila blistava. Zuckerbergovo fokusiranje na metaverzum pokazalo se promašenim, kompanija je gubila milijarde na razvoj tehnologije koju su mnogi ismijavali, TikTok je postao sve veća prijetnja Facebooku i Instagramu, dok se cijena dionice topila se velikom brzinom i pala na najnižu razinu od 2016. godine. Uslijedili su masovni otkazi i situacija je bila sve samo ne idilična, a kompanijom je vladao pesimizam.
Zuckerberg je tada najavio kako će 2023. biti godina učinkovitosti - počeo je s rezanjem troškova i sa spomenutim otkazima, a rezultat je prilično impresivan. Do kraja prošlog tjedna cijena dionice Mete porasla je za čak 178 posto ove godine te je gotovo sigurno da će završiti s najvećim porastom u povijesti Facebookova, odnosno Metina poslovanja na burzi. Jučer je dionica porasla za dodatnih skoro tri posto te je sada samo deset posto ispod rekordne vrijednosti iz rujna 2021. godine. Ako se rast nastavi, past će i taj rekord, a tržišna vrijednost ponovno će premašiti bilijun dolara.
Više je razloga ovakvog uspjeha Zuckerbergove kompanije u ovoj godini, a na CNBC-u su, na temelju razgovara s više analitičara, objasnili neke od njih. Jake Dollarhide, izvršni direktor Longbow Asset Managementa iznio je zanimljivu teoriju - Meta je ponovno u plusu jer je Zuckerberg promijenio svoj stav prema dioničarima. Dok je ranije forsirao svoj način poslovanja odbacujući savjete sa strane, sada ih je odlučio saslušati i promijeniti svoj fokus prema stvarima koje su zaista važne poput oglašavanja te je prekinuo s nekontroliranim trošenjem.
Dok god pozitivno posluju na svom glavnom tržištu te se situacija s oglašavanjem poboljšava, investitori će Meti dati palac gore, komentirao je analitičar Cowena John Blackledge koji investitorima savjetuje kupovinu dionica.
Meta je posljednjih godina, pogotovo nakon što je Apple uveo promjenu koja je korisnicima iPhonea omogućila veću kontrolu nad svojim podacima, promijenila i nadogradila svoju oglašivačku tehnologiju te su uložili veliki novac u umjetnu inteligenciju. Još jedan, možda i neočekivani razlog povećanja prihoda od oglašavanja dolazi iz Kine jer su tamošnje kompanije potrošile veliki novac na oglašavanje na Facebooku i Instagramu prema korisnicima na tržištima izvan njihove zemlje.
Izazovi u 2024. godini
Ipak usprkos svemu, Zuckeberg ne odustaje od metaverzuma te i dalje vjeruje kako budućnost pripada virtualnoj stvarnosti - jednom kada ta budućnost stigne, on želi biti spreman i dominirati na tržištu koje bi moglo vrijediti milijarde dolara. Zato i dalje ulaže veliki novac u razvoj VR hardvera i softvera te gomila gubitke - u prvih devet mjeseci ove godine Metin Reality Labs završio je u minusu od čak 11 milijardi dolara.
Nakon prilično pesimistične 2022., ove se godine osmijeh vratio na Zuckerbergovo lice. Kompanija je prebrodila krizu i ponovno se stabilizirala te sada moraju biti spremni za sve izazove koji im prijete sljedeće godine - od kritika i optužbi o negativnom utjecaju njihovih društvenih mreža na mlade, influencera koji se sve više okreću TikToku i YouTubeu, ali i činjenice da Google mijenja politiku s cookiejima, što bi moglo donijeti nove probleme na tržištu internetskog oglašavanja.