NASA-i je početkom godine odobren budžet za razvoj eksperimentalnog nadzvučnog zrakoplova i tehnologije te ova organizacija uskoro kreće s prvim testiranjima koja bi trebala omogućiti smanjenje buke prilikom letova i probijanja zvučnog zida. Upravo su glasan zvuk i buka jedan od najvećih problema nadzvučnih zrakoplova, a razvoj "tihog nadzvučnog aviona" mogao bi pokrenuti potpuno novo razdoblje zrakoplovne industrije.
Kako naglašavaju na stranici BGR, ova tehnologija i zrakoplovi mogli bi zauvijek promijeniti putovanja zrakoplovima i uvelike skratiti vrijeme koje provodimo u zraku, kao što je to napravio Concorde. Veliki korak prema takvoj budućnosti NASA je napravila ovog tjedna u Teksasu u kojem su započela prva testiranja, no za početak će se testirati samo razina buke prilikom probijanja zvučnog zida na američkom vojnom zrakoplovu preuređenom za istraživanja F/A-18.
NASA-in F/A-18 istraživački zrakoplov (Foto: NASA/Lauren Hughes) (Foto: NASA/Lauren Hughes)
Na stranici NASA-e objasnili su da će zrakoplov koristiti "jedinstveni manevar" prilikom letenja i probijanja zvučnog zida, tako da će udar i buka biti tiši u odnosu na klasični zvuk prilikom probijanja zvučnog zida.
Ovim istraživanjima koja će se obavljati u blizini Galvestona NASA žele saznati kolika je razina buke prilikom probijanja zvučnog zida koju ljudi mogu tolerirati – nakon letova provodit će se anketa među ljudima koji žive u blizini te će posebni senzori prikupljati podatke o količini buke. Kada prikupe sve te podatke, NASA-ini inženjeri moći će usporediti buku koju stvara probijanje zvučnog zida korištenjem njihove tehnologije s količinom buke koju ljudi mogu tolerirati, odnosno morat će svoju tehnologiju prilagoditi rezultatima ovog istraživanja.
No prve takve testove korištenjem tehnologije nazvane Quiet Supersonic Technology ne treba očekivati prije 2022. godine, a pitanje je koliko će vremena proći dok takva tehnologija ne postane komercijalno upotrebljiva.
Izvor: BGR