Iz Netflixa odavno pripremaju korisnike na politiku zabrane dijeljenja lozinki. Na nekim tržištima sa zabranama su krenuli ranije, a sada je red došao i na sve države, uključujući i Lijepu Našu. Prema pravilima Netflixa, osobe koje ne žive u istim kućanstvima neće više moći, kako su to mnogi do sada radili, koristiti iste račune jednostavnim dijeljenjem lozinki.
Paralelno s uvođenjem zabrane korištenja istih računa, odnosno dijeljenja lozinki, Netflix je za određena tržišta uveo i opciju dodavanja dodatnih članova koji će plaćati manju pretplatu. Tako pretplatnici Netflixa već neko vrijeme mogu dodati dodatnog pretplatnika, pri čemu će taj dodatni pretplatnik plaćati manji iznos nego da otvara novi račun s novom pretplatom. No ova opcija jeftinije pretplate nije dostupna svim korisnicima, a hrvatski korisnici vjerojatno će biti razočarani informacijom da opcija dodavanja dodatnog člana nije dostupna u Hrvatskoj.
Iz Netflixa su objasnili i zašto. Naime, početkom godine ova je kompanija odlučila sniziti cijene svojih pretplatničkih paketa na određenim tržištima, a Hrvatska je bila jedno od tih tržišta. Cijene paketa tada su snižene s 12 eura na 10 eura za premium plan, s 10 na 8 eura za standardni plan dok je cijena najjeftinijeg, osnovnog paketa snižena s 8 na 5 eura. Kada te cijene usporedimo s npr. američkim tržištem u kojem standardni paket stoji više od 15 dolara mjesečno, dok je za dodatni paket potrebno platiti još 8 dolara, jasno je zašto u Hrvatskoj ta opcija dodatnog paketa nije dostupna.
Iz Netflixa, u kojem su kao primjer tržišta u kojem taj paket nije dostupan, uz Indoneziju, Keniju i Indiju, spomenuli upravo Hrvatsku, kažu kako je na tim tržištima broj korisnika relativno nizak tako da postoje brojne mogućnosti povećanja broja pretplatnika bez stvaranja dodatnih komplikacija.
Među novitetima koje je Netflix predstavio u posljednje vrijeme treba podsjetiti i na mogućnost prebacivanja postojećih profila koja bi trebala olakšati tranziciju za korisnike koji su do sada koristili iste račune s drugim osobama i sada žele otvoriti vlastiti profil, no žele zadržati postojeće preporuke i povijest gledanja.
Iako je bilo mnogo kritika prema ovoj kompaniji nakon što su najavili zabranu dijeljenja lozinki, taj se potez, kako su pokazali rezultati za posljednja tri mjeseca, pokazao kao pun pogodak. Naime, tijekom tog razdoblja Netflix je dodao skoro 6 milijuna novih pretplatnika, što je gotovo tri puta više u odnosu na očekivanja analitičara.
Izvor: Tech Crunch