Nezaustavljiv rast Xiaomija: Rast prodaje telefona od 124 posto

U prvom kvartalu ove godine zabilježen je blagi porast isporuka smartphonea, a najveći rast zabilježio je Xiaomi koji drži četvrto mjesto na globalnom tržištu

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 03.06.2018. / 10:58

Galerija

Analitička kompanija Gartner objavila je informacije o stanju na mobilnom tržištu u prvom kvartalu ove godine u kojem je ostvaren blagi rast prodaje od 1,3 posto u odnosu na isto razdoblje 2017. godine. Uspoređujući ovaj kvartal s prethodnim tromjesečjima na mobilnom tržištu možemo pratiti nekoliko trendova koji bi mogli obilježiti cijelu godinu.

Trend koji se godinama ne mijenja jest dominacija Samsunga i Applea – iako je južnokorejska kompanija ostvarila blagi pad isporuka telefona i dalje su nedodirljivi na mobilnom tržištu na kojem drže više od 20 posto. Apple je zabilježio povećanje isporuka od oko 2 milijuna iPhonea u odnosu na prvi kvartal 2017. te ova kompanija sada drži 14,1 posto tržišta.

Drugi trend vezan je uz Huawei – ova kompanija sada drži čvrsto treće mjesto na tržištu pametnih telefona te konstantno bilježi porast isporuka telefona. U prva tri mjeseca isporučili su više od 7 milijuna pametnih telefona više u odnosu na isti kvartal prošle godine te s više od 40 milijuna isporučenih smartphonea sada drže više od deset posto tržišta.

iPhone (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Iz kvartala u kvartal sve su bliži Appleu, a njihov dugoročni plan svima je dobro poznat te za nekoliko godina žele dominirati tržištem pametnih telefona i prodavati više uređaja od Samsunga i Apple.

I treći trend jest nastavak velikog rasta Xiaomija koji je isporučio skoro 28,5 milijuna telefona i zauzeo je četvrto mjesto uz rast od čak 124 posto. Očekivanja za budućnost još su veća te, osim u Aziji, Xiaomi se pokušava još više probiti i u na tržištu Europe, što im je iznimno bitno s obzirom kako uskoro namjeravaju izaći na burzu na kojoj bi njihova vrijednost mogla doseći čak sto milijardi dolara.

Otvaranje Xiaomijeve trgovine u Beču (Foto: Xiaomi) (Foto: Xiaomi)

Koliko im je Europa važna najbolje možemo vidjeti po tome što su nedavno u Beču otvorili prvu Mi Store u ovom dijelu Europe, a u budućnosti očekujemo otvaranje novih europskih trgovina, uključujući i Mi Store u Hrvatskoj. Uz bok Xiaomiju, smjestio se Oppo koji je prodao nešto manje telefona i drži 7,3 posto tržišta, dok je Xiaomi zauzeo 7,4 posto.

Tijekom prva tri mjeseca ove godine, prema Gartneru, prodano je 383 milijuna pametnih telefona, što je pet milijuna više nego u prva tri mjeseca 2017., a Anshui Gupta iz ove kompanije prilikom objave izvješća komentirao je kako je očit pad prodaje flagship modela, dok je potražnja za telefonima niže i srednje kategorije koji su sve kvalitetniji u rastu.

Izvor: ZDnet
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti