Prije nekoliko dana izvršni direktor Nvidije Jensen Huang govorio je o budućnosti umjetne inteligencije te je naglasio kako se sljedeća generacija ove tehnologije odnosi na robote, a posebno je izdvojio dvije vrste. Dok se jedna odnosi na robote kako ih inače zamišljamo i kakvi su često prikazani u filmovima - humanoidne robote, druga vrsta koju je spomenuo odnosi se na autonomne automobile.
Razvoj takvih automobila na tržištu na kojem i Hrvatska ima svoje adute (uskoro ćemo saznati više o tome) traje godinama, a najveći napredak dosad je ostvaren u SAD-u gdje Waymo već ima svoj robotaksi servis te u Kini. Na autonomnim automobilima rade i japanske tvrtke te su se iz Nissana pohvalili s napretkom tijekom nedavnog testiranja koji su postigli na cestama Yokohame koristeći prototip električnog modela Leaf opremljenog tehnologijom za autonomnu vožnju. Leaf tako dolazi s čak 14 kamera, 10 radara i 6 Lidara, što predstavlja značajan napredak i poboljšanja u odnosu na ranije modele i prototipove.
Japanska je kompanija prvi korak na ovom polju napravila još 2017. godine, a njihov je plan pokrenuti uslugu autonomne mobilnosti, odnosno neku vrstu robotaksija do njihove fiskalne 2027. godine. Pred Nissanom je još puno posla, no napredak koji su postigli s novim prototipom koji je uspješno testiran u blizini njihova sjedišta pokazuje da su na dobrom putu.
Nissanov autonomni automobil (Foto: Nissan)
Iz ove kompanije posebno naglašavaju kako se njihova tehnologija pokazala uspješnom i pouzdanom u kompleksnim urbanim okruženjima, a zahvaljujući spomenutim senzorima koji su sada smješteni na krovu vozila, značajno je prošireno područje detekcije i prepoznavanja okoline. Također, poboljšane su i funkcije predviđanja ponašanja i kretanja pješaka i drugih automobila, promjena traka prilikom spajanja na glavne ceste, prosuđivanja kada treba ući u raskrižje te općenito rad u nizu složenih scenarija.
Treba naglasiti kako je Nissan postigao drugi nivo autonomije automobila (npr. Waymo je postigao četvrti nivo od pet mogućih) te da je tijekom testne vožnje u autonomnom Leafu sjedio vozač spreman za preuzimanje kontrole. Kompanija će, naravno, nastaviti s testovima i poboljšanjima te su najavili suradnju s trećim stranama, regulatorima i lokalnim vlastima kako bi uspjeli u svojoj ranije spomenutoj namjeri, a to je da za tri godine pokrenu vlastiti robotaksi servis u Japanu.
Izvor: Nissan