Kako bi reagirali da vam se u Hrvatskoj ukaže šansa za vožnju s autonomnim taksijem, odnosno automobilom u kojem nema vozača i kojim u potpunosti upravljaju računala? Dok bi se neki avanturisti sigurno odlučili sjesti u takav automobil, za pretpostaviti je kako bi većina ljudi vjerojatno bila skeptična te bi preferirali da u taksiju u kojem se voze na prednjem sjedalu ipak stoji vozač s rukama na volanu i pogledom usmjerenim na cestu.
No ako pitate stanovnike Phoenixa, San Francisca i Los Angelesa, mnogi će pokazati palac gore za ovakav oblik prijevoza. To pokazuju i službene brojke koje su prošli tjedan objavili iz Wayma. Naime, kako su objavili na društvenim mrežama, popularnost njihovih autonomnih taksija sve je veća, kao i broj putnika pa sada svaki tjedan njihova vozila obave više od 50 tisuća plaćenih vožnji.
Our safe and deliberate approach to scaling the Waymo Driver is gaining traction, as we’re now serving more than 50,000 paid trips every week across three major cities. Thank you to our riders for trusting us to get you to your destinations safely and reliably. pic.twitter.com/g0ws4QnV7v
— Waymo (@Waymo) May 9, 2024
Što se sigurnosti tiče, svi dosadašnji podaci koje je objavila ova kompanija, a bazirani su na milijunima odvoženih i simuliranih kilometara, pokazuju da su njihova vozila kojima upravljaju računala ili kako oni to nazivaju - Waymo Driver, sigurnija u odnosu na ljude za volanom. Većih problema nikada nije bilo, a kada je došlo do prometnih nesreća, najčešće je problem bio u udarcu drugih automobila u stražnji dio Waymovih vozila, kada vozači nisu pazili na razmak.
Vidimo da ljudi iz svih slojeva društva koriste našu uslugu kako bi bezbrižno putovali, stekli neovinost u kretanju, vozili se na posao i više od toga. Potpuno autonomna vožnja na zahtjev je stvarnost i preferirana opcija mobilnosti za ljudi koji se svakodnevnu kreću svojim gradovima, komentirali su na Waymu, a video koji su objavili pokazuje kako njihove usluge koriste ljudi jednako kao i obične taksije - od malih beba do starijih osoba i npr. slijepih, čime žele pokazati da u biti nema nikakve razlike između robotaksija i klasičnih taksija.
U kratkom videu pokazali su kako su izgledali prvi modeli njihovih autonomnih vozila te poručili da je ono što je nekoć bila samo znanstvena-fantastika, danas postala stvarnosti.
Također, posebno su naglasili svoj siguran i promišljen pristup skaliranju programa robotaksija - išli su korak po korak, puno su testirali te nisu ubrzavali proces, što se na kraju pokazalo odličnom taktikom. Usprkos ovom uspjehu, jasno je kako smo i dalje prilično daleko od trenutka u kojem će robotaksiji postati svakodnevica na cestama diljem svijeta, no isto tako jasno je kako će tehnološke i automobilske kompanije nastaviti s razvojem ove tehnologije i autonomnih vozila.
Izvor: PC Mag