Još jedna kompanija najavila je kako će do 2030. godine prestati s proizvodnjom automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem te će se u potpunosti okrenuti električnim vozilima. Takve najave dolaze iz Nissana, kompanije koja je, nakon više od desetljeća nakon predstavljanja svoga prvog električnog vozila, modela Leaf, nedavno premašila brojku od milijun prodanih e-vozila.
Električna vozila vrhunsko su mobilno rješenje, komentirao je nedavno predsjednik i izvršni direktor kompanije Makoto Uchida rekavši kako je u njihovu fokusu sada elektrifikacija i više nema vraćanja nazad. Iako je Nissan bio jedan od pionira na tom tržištu, s vremenom je zaostao za konkurencijom, pogotovo za Teslom, no sada je fokusiran isključivo na budućnost i potpunu elektrifikaciju.
Prošle godine kompanija je predstavila svoj drugi globalni električni automobil, model Ariya, a sada je najavila i novi sportski urbani koncept električnog vozila Concept 20-23, kojim je željela obilježiti 20 godina dizajnerskog studija u Paddingtonu. Kompanija je dizajnerima, među kojima su mnogi mlađi dizajneri, dala otvorene ruke u razvoju tog automobila, naglasila im je samo da dizajniraju automobil koji bi i sami rado vozili po ulicama grada u kojem žive.
Rezultat je njihova rada model naglašenog sportskog karaktera koji je dimenzijama idealan za gradsku vožnju. Vozilo obiluje atraktivnim detaljima koji naglašavaju njegov sportski duh, poput velikih prednjih spojlera, velikih otvora za zrak, masivnog stražnjeg spojlera, bočnih pragova itd. Concept 20-23 zamišljen je kao hatchback s troja vrata te je u njemu naglasak stavljen na aerodinamičnost. Što se unutrašnjosti tiče, ona je prilično minimalistička - dva sportska sjedala te dva ekrana na kojima se prikazuju najvažnije informacije o automobilu.
Dok nam je unutrašnji i vanjski izgled automobila poznat, iz Nissana nisu otkrili informacije vezane za motor i bateriju, tako da ne znamo snagu motora, njegov doseg, ubrzanje i druge informacije. Nissanova strategija elektrifikacije uključuje 19 potpuno električnih automobila do 2030. godine, a dio te strategije uključuje i solid-state baterije koje jamče veću izdržljivost, kraće vrijeme punjenja, ali i manje troškove baterija, koje očekujemo do kraja ovog desetljeća.
Izvor: Arena EV