Mate Rimac, glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, u francuskom Molsheimu sinoć je predstavio novi model Bugattijeva hiperautomobila nazvan Tourbillon, s kojim kompanija započinje novo poglavlje u priči sportskih superautomobila te tvrtke. Kako je naglasio tijekom predstavljanja, prilikom njegova razvoja vodili su se mantrama Ettorea Bugattija koje kažu da ako je nešto usporedivo, onda više nije Bugatti te da ništa nije previše lijepo.
Za Tourbillona iz Bugatti Rimca kažu da je jedinstven automobil, elegantniji, uzbudljiviji i luksuzniji od bilo kojeg ranijeg automobila, a posebno je zanimljivo i njegovo ime, koje savršeno utjelovljuje njegov karakter: Radi se o francuskoj riječi tourbillon, što je urarski izum iz 1801. godine Švicarca koji je tada živio u Francuskoj, a ujedno nas nenametljivo podsjeća na Bugattijevo francusko nasljeđe i sjedište u Molsheimu. Tourbillon je originalna i jedinstvena kreacija, istovremeno složena i predivna, a pomaže suzbiti učinke gravitacije sata kako bi se osiguralo dosljednije mjerenje vremena.
Bugatti Tourbillon (Foto: Bugatti Rimac)
Prilikom njegova razvoja, kako je objasnio glavni tehnološki direktor Bugatti Rimca Emilio Scervo, željeli su uzeti bilo koji aspekt Bugatti Chirona i poboljšati ga, tražeći elegantna i sofisticirana inženjerska rješenja i nove tehnologije. Željeli smo napraviti automobil čiji bi dijelovi, bilo iz njegova interijera ili eksterijera, s lakoćom mogli završiti u nekoj umjetničkoj galeriji. Rezultat je automobil koji plijeni ljepotom i izvana i iznutra, te najmoćniji Bugatti dosada, koji mehanička rješenja i tehničku ljepotu podiže na novu razinu.
Oblikovan po zahtjevima brzine
Kako smo to i navikli od Bugattija, Tourbillon je oblikovan po zahtjevima brzine te s njim možete uhvatiti čak 445 km/h. Tako velike brzine, objašnjavaju iz ove kompanije, zahtijevaju da svaka pojedinačna površina, utor i prijelaz budu savršeno obrađeni kako bi se osigurala aerodinamika automobila, ali i kako bi svi ti dijelovi pridonijeli njegovoj termodinamici. Iako se i dizajn i proporcije automobila mogu pohvaliti iznimnim stilom, sve su površine, utori i usisni ventili pažljivo obrađeni kako bi uravnoteživali goleme aerodinamične sile automobila te zadovoljavali termodinamičke potrebe motora V16, elektromotora i baterije pri maksimalnoj izvedbi.
Tourbillon u sebi sadrži cijeli niz patentiranih tehnologija, što može zahvaliti svojim prethodnicima Veyronu i Chironu. Tako, primjerice, stražnje krilo automobila ostaje spušteno i tijekom vožnje najvećim brzinama, uz savršenu ravnotežu sila koju omogućuju te najnovije inovacije. Krilo se koristi za stvaranje veće potisne sile pri manjim brzinama i kao zračna kočnica za veću stabilnost pri usporavanju. Za aerodinamičnu ravnotežu zaslužan je novi koncept difuzora, koji se počinje uzdizati odmah iza putničke kabine, i to pod savršenim kutom koji drži automobil u besprijekornoj ravnoteži.
Analogno iskustvo kabine
Bugatti Tourbillon (Foto: Bugatti Rimac)
Što se dizajna interijera tiče, iz kompanije kažu kako je on usmjeren na - bezvremenost te donosi autentično analogno iskustvo putničke kabine. To ne znači da u automobilu nema zaslona, no kako bi pružili potpuni analogni osjećaj, taj je zaslon potpuno skriven. Kada vozaču zatrebaju informacije s ekrana, složeni mehanizam pokrenut će zaslon s vrha središnje konzole, dok će se portretni način rada kamere za vožnju unatrag upaliti za samo dvije sekunde.
Kada su ovakvi hiperautomobili u pitanju, osim dizajna koji je uvijek atraktivan i prilagođen velikim brzinama, najvažnije su - performanse. A da one budu na vrhunskom nivou, brine se potpuno novi motor V16 s obujmom od 8,3 litre (razvijen u suradnji s tvrtkom Cosworth), u kombinaciji s prednjom električnom osovinom s dva elektromotora i jednim elektromotorom postavljenim na stražnju osovinu. Tourbillon razvija ukupno 1800 konjskih snaga, od čega 1000 u motoru na unutarnje izgaranje, a 800 u elektromotorima.
Elektromotore napaja uljno hlađena baterija od 800 volti i snage od 25 kWh, koja je smještena u središnjem tunelu te iza sjedala. Uz pogon na sva četiri kotača i punu raspodjelu okretnog momenta, model nudi najbolju moguću trakciju i okretnost. Na prednjoj električnoj osovini nalaze se dva elektromotora, dok se još jedan elektromotor nalazi na stražnjoj osovini. Iako su prioriteti pogonskog sklopa snaga, odziv gasa i dopuna okretnog momenta, relativno velik energetski kapacitet od 25 kWh omogućuje znatno iskoristiv doseg na isključivo struju – više od 60 kilometara.
Izvanredne performanse
Upravo je pogonski sklop bio najvažnija odluka koju su u Bugatti Rimcu trebali donijeti prije razvoja tog vozila. Razmišljali su o tri opcije - rekonstrukciji njihova W16 motora, proizvodnji potpuno električnog automobila ili razvoju nečega sasvim novog. Odluka je pala na izgradnju pogonskog sklopa od nule i njegovo uparivanje sa složenim sustavom elektromotora i novom generacijom mjenjača s dvostrukom spojkom i osam brzina. Bilo nam je važno da novi automobil zadrži čisti, izvorni analogni osjećaj atmosferskog motora s unutarnjim izgaranjem u kombinaciji s okretnošću i mogućnostima koje pružaju elektromotori, objasnili su iz kompanije.
Bugatti Tourbillon (Foto: Bugatti Rimac)
Tourbillon se tako može pohvaliti znatno boljim performansama, snažnim električnim pogonskim sustavom i velikim baterijskim sklopom, no i dalje teži manje od Chirona. Zahvaljujući laganoj konstrukciji i trenutačnom okretnom momentu elektromotora, Bugattijev Tourbillon pruža izvanredne performanse. Tako do 100 km/h ubrzava za 2 sekunde, do 200 km/h treba mu manje od 5 sekundi, dok je maksimalna brzina koju može postići čak 445 km/h.
Kada sve to pročitamo, jasno je kako je ovo automobil samo za one jako dubokog džepa koji neće osjetiti ako im s računa nestane nekoliko milijuna. Početna cijena automobila iznosi 3,8 milijuna eura, a prve isporuke planiranih 250 komada očekuju se tijekom 2026. godine. Tourbillon upravo počinje s fazom testiranja, a njegovi su prototipovi već na cesti.