Iako se danas većina ljudi i dalje vozi u benzincima i dizelašima, promjene na cestama vidljive su i u Hrvatskoj. Broj električnih vozila sve je veći, kao i broj punionica koje, nije teško pretpostaviti, neće tako skoro nadmašiti broj benzinskih postaja.
Automobilske kompanije već su počele s pripremama za elektrifikaciju koja je neizbježna. Čak i ako potražnja ne bude u skladu s očekivanjima, regulativa je takva da će se tijekom sljedećeg desetljeća u nekim zemljama, uključujući i države EU-a, zabraniti prodaja novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Neke kompanije namjeravaju preduhitriti regulativu i najavile su kako će i prije stupanja zabrane na snagu prestati s proizvodnjom novih benzinaca i dizelaša.
Jedna od tih tvrtki je i Audi te su iz njemačke kompanije objavili kako će od 2026. godine predstavljati samo nove modele automobila s električnim motorima, dok se s tržišta vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem namjeravaju postupno povući do 2033. godine. Za četiri godine tako bi trebali predstaviti posljednje nove modele benzinca i/ili dizelaša te će nakon toga svaki novi Audi imati samo električne motore.
Za takvu tranziciju potrebna su velika ulaganja, uključujući i investiranje u infrastrukturu. Tako Audi s vremenom namjerava prilagoditi sve svoje tvornice za novi način proizvodnje, a također svi bi njihovi pogoni s vremenom trebali postati ugljično neutralni. Do 2029. godine u svim njihovim tvornicama proizvodit će se električni automobili, barem po jedan model.
Što se zaposlenika tiče, Audi planira investirati oko 500 milijuna eura u njihovu edukaciju i osposobljavanje za novi način proizvodnje kako bi bili konkurentni i na tržištu proizvodnje električnih vozila.
Iz ove kompanije kažu kako će, s fokusom na obnovljive izvore energije i ugljičnu neutralnost, njihove tvornice budućnosti postati najbolje radno okruženje za njihove zaposlenike koje ne samo da neće imati negativan utjecaj na okoliš već će i "podržavati lokalni razvoj na različitim nivoima".
Izvor: Arena EV