Za svaki električni automobil u kineskom gragu Šangaju poznat je poznat proizvođač, model, broj prijeđenih kilometara pa čak i razina napunjenosti baterije i svi se vide na jednom ekranu.
U Centru za prikupljanje, nadzor i istraživanje električnih automobila imaju podatke o gotovo 170.000 vozila. U trenutku snimanja na mreži ih je bilo više od 30 tisuća. Kada prodaju automobil, proizvođači šalju identifikacijski broj vozila našoj platformi. Podaci iz automobila će također biti poslani na našu platformu. Imamo informacije poput koordinata, brzine, voltaže. Koristeći te podatke možemo raditi analizu sigurnosti, nadzor i analizu ponašanja, objasnio je Ding Xiaohua, zamjenik direktora Centra.
Proizvođači tvrde da prilikom prodaje automobila dobiju suglasnost kupaca za prikupljanje podataka, ali većina vlasnika ne zna da ih se nadzire.
Proizvođači su prema zakonima dužni podatke dijeliti s centrima poput onog u Šangaju. Nema bitne razlike između sjedenja u automobilu i odlaska u trgovački centar s pametnim mobitelom' kazao je izvršni direktor Volkswagena za Kinu Jochem Heizmann.
Kritičari upozoravaju na mogućnost zloporabe podataka. Ako ono što radite vlastima autoritarnije države daje oruđe za masovan nadzor, mislim da se tvrtke moraju zapitati je li to nešto što želimo u smislu naših korporativnih vrijednosti pa čak ako to znači i odlazak s tržišta, smatra Michael Chertoff, bivši ministar Domovinske sigurnosti SAD-a.
Činjenica je da sa sve većim brojem raznih elektroničkih uređaja sigurnosne agencije imaju sve više mogućnosti za nadzor građana. To legalno ili ilegalno na žalost ne rade samo autoritarni režimi, već i zemlje koje se hvale građanskim slobodama i demokracijom.
Vijesti gledajte svakog dana na Novoj TV, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste vijesti? Pogledajte ih besplatno na novatv.hr