Facebook je odavno mnogo više od društvene mreže. Danas je to i hardverska kompanija koja prodaje pametne ekrane i naočale za virtualnu stvarnost te razvija vlastitu kriptovalutu Libra. No čini se da niti jedan od tih projekata nije važan kao Orion, na kojem Facebook radi već neko vrijeme i koji bi mogao u potpunosti promijeniti naše živote, odnosno način na koji komuniciramo i pristupamo sadržaju i dijelimo ga.
Riječ je o naočalama za proširenu stvarnost koje razvijaju u suradnji s kompanijom Luxottica, koja drži brendove poput Ray-Bana i Oakleya te koja je surađivala s Googleom pri razvoju njihovih pametnih naočala. Za Marka Zuckerberga Orion je jedan od najvećih prioriteta jer bi, ako se njegova predviđanja i nadanja pokažu točnim, zaista mogao donijeti revoluciju na tržište te bi označio početak kraja pametnih telefona.
Interni odjel Facebooka već neko vrijeme razvija takve naočale, no dosad se njihovi napori nisu isplatili te imaju problema s dizajnom i dimenzijama jer ne mogu napraviti gadget koji će imati dimenzije kao klasične naočale, odnosno neće biti nametljiv, a podržavat će moderne tehnologije. S takvim naočalama mogli bismo razgovarati, imale bi kameru za fotografiranje i prijenose uživo na društvenim mrežama te bi se unutar njih prikazivao sadržaj, razne obavijesti i slično. Dva su potencijalna načina upravljanja Orionom – prvo je putem glasovnog asistenta koji Facebook također razvija, a drugi je putem posebnog prstena koji će imati senzor pokreta te bi s gestama i pomicanjem prstena upravljali određenim opcijama naočala.
Zuckerbergu se ne žuri s razvojem te je, prema ljudima upoznatima sa situacijom, rok za dovršetak naočala između 2023. i 2025. godine. Facebook nije jedina kompanija koja razmišlja o naočalama koje bi trebale kombinirati stvarni i virtualni svijet te navodno na sličnom gadgetu već neko vrijeme radi i Apple, kao i druge kompanije.
Izvor: CNBC