Otpustili su zaposlenike i implementirali AI: Umjetna inteligencija sada obavljao posao čak 700 ljudi

Švedska kompanija, osim inženjera, više neće zapošljavati, ali zato veliki naglasak stavlja na AI.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 29.02.2024. / 13:12

Umjetna inteligencija, ilustracija (Foto: Getty Images)

U jednom intervju krajem prošle godine, izvršni direktor švedske fintech tvrtke Klarna Sebastian Siemiatkowski rekao je kako više neće zapošljavati nove ljude, osim u inženjerskom odjelu jer će veću pažnju posvetiti umjetnoj inteligenciji. Doći će do smanjenja kompanije. Trenutačno uopće ne zapošljavamo, osim inženjera, rekao je u tom intervjuu i naglasio kako je umjetna inteligencija prijetnja mnogim poslovima.

  Koncentracija na poslu Otkazi u IT sektoru pokazuju određene trendove: Sve će traženiji biti “osjećajni” poslovi

Klarna je prije dvije godine otpustila 700 zaposlenika, a iako sada nisu najavljena nova otpuštanja, čini se kako je to samo pitanje vremena, s obzirom na najave o zamrzavanju zapošljavanja te smanjivanju kompanije tijekom vremena, kao i zadovoljstvom rezultatima AI-a.

Kako su objavili na službenom blogu, asistenti umjetne inteligencije obavljaju posao jednak poslu koju obavlja 700 stalno zaposlenih agenata u službi za korisnike. Tijekom posljednjih mjesec dana, Klarnin AI asistent bio je uključen u oko 2,3 milijuna konverzacija s korisnicima, a zanimljivo je kako se chatbot pokazao točnijim u rješavanju zadataka te je njegovim korištenjem smanjen broj ponovnih upita za čak 25 posto. Razgovorom s umjetnom inteligencijom korisnici svoj problem rješavaju u manje od 2 minute, dok je prije taj prosjek iznosio čak 11 minuta. Također, kada je u pitanju zadovoljstvo korisnika, AI agent pokazao se jednako dobrim kao i ljudi. Ovome treba pridodati da je AI dostupan 24 sata te da može komunicirati s korisnicima na više od 35 jezika.

Zahvaljujući, među inim, i tehnologiji koja sada obavlja posao ljudi, iz kompanije predviđaju poboljšanje profita od 40 milijuna dolara za ovu godinu.

  Otkaz, ilustracija "Postalo je zarazno": Analitičar upozorava na novi val otkaza u tehnološkoj industriji

No nisu svi tako uvjereni da je Klarnin AI, koji je inače baziran na OpenAI-jevoj tehnologiji, tako dobar i moćan. Npr. iskustvo softverskog inženjera Gergelyja Orosza, korisnika usluga ove kompanije, je potpuno drukčije - Klarnin AI agent ga nije oduševio, već je točno recitirao dokumente te ga je brzo prebacio pravoj korisničkoj službi.

Izvor: Business Insider

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti