U jednom intervju krajem prošle godine, izvršni direktor švedske fintech tvrtke Klarna Sebastian Siemiatkowski rekao je kako više neće zapošljavati nove ljude, osim u inženjerskom odjelu jer će veću pažnju posvetiti umjetnoj inteligenciji. Doći će do smanjenja kompanije. Trenutačno uopće ne zapošljavamo, osim inženjera, rekao je u tom intervjuu i naglasio kako je umjetna inteligencija prijetnja mnogim poslovima.
Klarna je prije dvije godine otpustila 700 zaposlenika, a iako sada nisu najavljena nova otpuštanja, čini se kako je to samo pitanje vremena, s obzirom na najave o zamrzavanju zapošljavanja te smanjivanju kompanije tijekom vremena, kao i zadovoljstvom rezultatima AI-a.
Kako su objavili na službenom blogu, asistenti umjetne inteligencije obavljaju posao jednak poslu koju obavlja 700 stalno zaposlenih agenata u službi za korisnike. Tijekom posljednjih mjesec dana, Klarnin AI asistent bio je uključen u oko 2,3 milijuna konverzacija s korisnicima, a zanimljivo je kako se chatbot pokazao točnijim u rješavanju zadataka te je njegovim korištenjem smanjen broj ponovnih upita za čak 25 posto. Razgovorom s umjetnom inteligencijom korisnici svoj problem rješavaju u manje od 2 minute, dok je prije taj prosjek iznosio čak 11 minuta. Također, kada je u pitanju zadovoljstvo korisnika, AI agent pokazao se jednako dobrim kao i ljudi. Ovome treba pridodati da je AI dostupan 24 sata te da može komunicirati s korisnicima na više od 35 jezika.
Zahvaljujući, među inim, i tehnologiji koja sada obavlja posao ljudi, iz kompanije predviđaju poboljšanje profita od 40 milijuna dolara za ovu godinu.
No nisu svi tako uvjereni da je Klarnin AI, koji je inače baziran na OpenAI-jevoj tehnologiji, tako dobar i moćan. Npr. iskustvo softverskog inženjera Gergelyja Orosza, korisnika usluga ove kompanije, je potpuno drukčije - Klarnin AI agent ga nije oduševio, već je točno recitirao dokumente te ga je brzo prebacio pravoj korisničkoj službi.
Izvor: Business Insider