Jedna od utopijskih ideja na automobilskom tržištu jest da jednom, kada sva vozila budu autonomna te kada budu komunicirala između sebe, više neće biti prometnih nesreća, a time niti poginulih i ozlijeđenih u prometu. Hoće li se to zaista dogoditi danas je teško reći, a ako do toga dođe, to će biti u nekoj jako dalekoj budućnosti.
Da računala mogu biti bolji vozači od ljudi, uvjeravaju nas iz Googlea, odnosno njihova Wayma već godinama, a usprkos tome, mnogi su skeptični prema toj ideji te i dalje više vjeruju ljudima za volanom, nego računalima. Također, jasno je i kako današnja tehnologija nije savršena, što možemo vidjeti na primjeru Cruisea koji je nakon prometne nesreće povukao svoje robotaksije s američkih ulica, ali i Tesle čiji su automobili sudjelovali u prometnim nesrećama dok je bio aktiviran njihov asistent u vožnji.
No kako naglašavaju neki stručnjaci, da bi se poboljšala sigurnost prometa i time smanjio broj prometnih nesreća, ne treba čekati autonomna vozila, već se rješenje nalazi u naprednim sustavima asistencije u vožnji. Podaci američkog Instituta za sigurnost na cestama (IIHS) tako pokazuju da su opcije poput automatskog kočenja u nuždi, asistenta za održavanje vozila u prometnoj traci, nadzora mrtvog kuta i drugih značajno utjecale na smanjenje broja prometnih nesreća za vozila opremljena tim tehnologijom.
Npr. opcija automatskog kočenja u nuždi koristi radare i kamere za skeniranje ceste te tehnologija provjerava reagiraju li vozači na potencijalne nesreće, a ako ne, onda se ova opcija automatski aktivira, čime se sprječavaju sudari i nesreće. Podaci pokazuju kako se broj nesreća u kojima automobili s implementiranom ovom tehnologijom udare u stražnji dio drugih vozila smanjio za čak 50 posto.
David Kidd iz IIHS-a kaže kako korištenje vozila s većinom razinom autonomije može čak imati potpuno suprotni učinak. Pri tome spominje GM-ov Super Cruise i Teslin Autopilot te naglašava kako taj oblik asistenta u vožnji može vozačima dati lažni osjećaj sigurnosti. Oni mogu pomisliti kako će se tehnologija pobrinuti za upravljanje vozilom tako da se mogu opustiti i pogled i misli prebaciti s ceste na druge stvari tako da u slučaju nekakve opasne situacije neće stići reagirati. Problem je, kako je objasnio Kidd, što s takvim tehnologijama nisu zabilježili nikakva značajna poboljšanja vezana uz sigurnost, već se potencijalni benefiti prvenstveno odnose na udobnost i praktičnost za vozača. Ipak, treba naglasiti kako Nacionalna uprava za sigurnost prometa nema dokaza kako su sustavi autonomije drugog stupnja (kakav je Teslin Autopilot) utjecali na povećanje broja prometnih nesreća, iako je jedno drugo njihovo istraživanje pokazalo kako je broj takvih nesreća u porastu.
Ono što je problematično vezana uz takav tip autonomnih opcija u vožnji jest da, kada su oni aktivirani, vozači mogu pomisliti da je riječ o potpuno sigurnom rješenju kojem mogu prepustiti upravljanje vozilom. S druge strane, kada je riječ o različitim opcijama asistencije u vožnji poput spomenute kočnice za nuždu, ona će se aktivirati samo u slučajevima kada dođe do problema, a vozačima će cijelo vrijeme biti jasno kako je upravljanje automobilima isključivo njihova dužnost i obveza te se neće opustiti i prepustiti upravljanje tehnologiji.
Izvor: Tech Spot