U zadnje vrijeme izlazi sve više natječaja (CM, internet marketing i sl.) gdje je jedan od preduvjeta poznavanje Google Analytics alata – konačno:)
Post je originalno objavljen na Escapestudio.hr, našeg medijskog partnera. Napisao ga je Zorin Radovančević.
Što to podrazumijeva (idealno)?
- Odlično znanje tehničke pozadine funkcioniranja weba i aplikacija (web i mobile) (u web analizi nikad i baš nikad ne gledate samo analytics već morate promatrati cijelu situaciju – site, konkurenciju, dnevne vijesti iz industrije za koju radite i sl.)
- Odlično poznavanje tehničke podloge Google Analytics alata (prikupljanje podataka, limiti, metode, jScript, cookies, http headers …)
- Osnove korištenja dodatnih alata koji se standardno koriste u analizi – Excel (napredno), Ad Planneri, Ad platforme, Chrome Developer tools, Firebug …
- Analitičke sposobnosti – iz hrpe podataka izvući najbitnije i prezentirati na način koji je svima jasan (najteži dio posla) (issue / opportunity detection)
- Hrpa strpljenja
- Sposobnost dugotrajnog gledanja u monitor bez vidnog napora
Vrste poslova vezanih za Google Analytics
- Tehnička implementacija
- Izvještavanje
- Analiza i odlučivanje (davanje preporuka)
Učenje Google Analyticsa
Bez mogućnosti analiziranja “živog” računa učenje biti će vam jako jako jako teško zato telefon u ruke i počnite zvati FFF kako bi došli do pristupa GA accountu koji prikuplja podatke barem 2-3 mjeseca.
1. Prvo morate krenuti u tehničke postavke jer rezultati koje gledate u izvještajima najviše ovise o početnim postavkama koje dogovarate na samom početku projekta (klijent, developeri).
- Tehnička implementacija – kod
- Postavke računa – account, filteri, korisnici, metode praćenja, ciljevi, profili / views
2. Nakon toga krenite na čitanje standardnih izvještaja koji se nalaze Reporting tabu:
- Real Time (opcija)
- Audience
- Traffic Sources
- Content
- Conversions
Dobar način je zadati si par reporta (smislenih) i naučiti gdje se što nalazi i možda najvažnije koji su limiti standardnih reporta.
3. Već u drugom koraku doći ćete do spoznaje kako je promet koji dolazi na stranicu vrlo šaren i kako ga je potrebno dodatno označavati – tagiranje!!! Ovo je strašno jednostavan dio no bez označavanja kampanja nema analize!
4. Interperetacija rezultata je vrlo teška ako nemate kontekst te je zato slijedeći korak segmentacija (default i custom segments danas objavljene nove mogućnosti - zlo) i filtriranje (bez regexa nema filtriranja!)
5. Konverzije – što su ciljevi, kakvi mogu biti te kako ih pratiti unutar Google Analyticsa. Smisao web analize je uočiti prilike i probleme te predvidjeti kretanje ostvarivanja ciljeva.
6. Sve ostalo – universal, measurement protocol, API, custom variables / dimensions / metrics, attribution modelling, custom reports, dashboards, remarketing …
Kada ste završili proučavanje alata i imate određenu sigurnost u radu na redu je i mali test (test nije besplatan!) kojim možete ostvariti Google Analytics Individual Qualification.
Resursi za učenje
Kako je učenje na internetu vrlo popularno u nastavku se nalazi par linkova koji mogu poslužiti kao prvi korak u razumijevanju poslova vezanih za web analizu:
Google Analytics Home
Početna stranica – ovdje sve počinje.
Google Analytics IQ center
Osnove alata kroz video prezentacije i članke. Bez ovih materijala nemojte ni kreteati na GAIQ test.
Google Analytics Support
Upute i kratka objašnjenja mogućnosti i načina korištenja alata.
Google Analytics Dev Center
Vjerojatno najbitniji link na listi – kompletna dokumentacija i primjeri implementacije.
Google Analytics Google+ Community
Ako vam je potreban brz i kvalitetan odgovor na goruća GA pitanja ovaj community je fenomenalan!
Google Analytics Solution Gallery
Veliki broj gotovih postavki – Advanced segments, Custom reports i Dashboards.
Google Analytics Apps
Popis aplikacija koji podržavaju integraciju Google Analyticsa. Veliki broj ovih aplikacija nije relevantan za našu regiju no obratite pažnju na kategorije Reporting i Business Intelligence (Analytics Canvas, NEXT Analytics for Excel, Excellent Analytics, Tableau Software).
Google Analytics product Forum
Slično kao i Google+ community korisno ako tražite quick fix.
Lunametrics Blog
Izuzetno kvalitetan blog o implementaciji GA za neke specifične situacije i dosta korisnih primjera korištenja. Bitno jenapomenuti kako Lunametrics site ima i besplatne alate – Cost Data import i Regexinator.
Cardinal Path Blog
Veterani web analitike na blogu pokrivaju vrlo veliki opseg tema vezanih za Google alate. Vlasnici su i ovog vrlo kvalitetnog alata za QA GA instalacija WASP.
Avinash Kaushik Blog
Car #1! Dugi, opsežni, argumentirani i iznimno kvalitetni postovi. Ovo je “a must” za sve koji se bave internet marketingom.
Justin Cutroni blog
Car #2! Blog je ponajviše vezan za novosti uz razvoj Google Analyticsa i primjere korištenja novih mogućnosti.
Koozai Blog
Puno “How to” i “Simple guide” članaka idealnih za razumijevanje osnova Google Analyticsa.
Moz.com
Što reći nego MOZ.
SearchEngineWatch.com
Hrpetina članaka vezanih za Analytics – vrlo često objavljuju.
Kissmetrics.com
Popis članaka – guides, tips and tricks …
Puno puno sreće u učenju i zapošljavanju!