Za nešto više od mjesec dana, točnije 4. prosinca, u Hrvatskoj će se održati parlamentarni izbori. Građani biraju novu vlast. Vrijeme je da marketinški stručnjaci političkih stranaka ubace u najvišu brzinu.
Nas na ZIMO-u politika ne zanima previše, ali moramo se osvrnuti na kampanje političara i političkih stranaka na društvenim mrežama, Facebooku. To nam je dužnost. Tko će ako nećemo mi!?
'Bacili smo oko' i vrlo brzo zaključili – ni političke stranke nisu mogle odoljeti najefikasnijoj online marketinškoj platformi na internetu. Preko milijun i pol Hrvata je na toj društvenoj mreži, od kojih je velik broj potencijalnih birača. U ovih mjesec dana pojedine političke stranke pokušat će doprijeti do njih putem Facebooka, a neki i preko Twittera te im prenijeti svoje poruke i obećanja.
Nije Jadranka, Darinko je – community manageri spavaju zimski san?
Izrazito aktivan na Facebooku u posljednje vrijeme je prvi čovjek HSLS-a Darinko Kosor. To što dijeli isto prezime s predsjednicom vladajućeg HDZ-a, Jadrankom Kosor, Darinko Kosor i njegovi marketinški stručnjaci iskoristili su u odličnom sloganu kojim se oglašavaju na Facebooku – „Nije Jadranka, Darinko je“, po uzoru na izvrsnu Tomatovu reklamu „Nije Darinka, Ante je“ koja je privukla pažnju i nasmijala tisuće televizijskih gledatelja. Darinko Kosor već u welcome tabu, odnosno poruci dobrodošlice na svojoj fan page stranici poziva građane da ga pitaju sve što žele, čak i neugodna pitanja. On odgovore objavljuje na YouTubeu, a oni su sortirani i dostupni fanovima na Facebooku. Stranica The Kosor – HSLS u trenutku pisanja ovog članka imala je 1.100 fanova te zaista visoku brojku 'Talking about', čak 866.
Ipak, kampanju Darinka Kosora na Facebooku ne možemo ocijeniti uspješnom. Na stranici su brojna pitanja fanova, ispod kojih nema nikakvih odgovora, ili odgovore daju daju drugi fanovi. Community manageri kao da spavaju zimski san, ili jednostavno nemaju dozvolu za komunikaciju s fanovima. Dok gospodin Kosor uhvati vremena odgovoriti na pitanja, community bi trebao pronaći način za komunikaciju s fanovima. Možda je tim gospodina Kosora trebao organizirati malo bolji community, ili proširiti ovlasti postojećem, jer ovo ne izgleda dobro. Fanovi ne vole previše čekati!
Kukuriku dobar na Facebooku
Marketinški tim Kukuriku koalicije također je prepoznao mogućnosti Facebooka. Uz velik broj fanova – preko 12 tisuća, i dosta visok 'Talking about' – preko 5 tisuća, community managemet Kukuriku koalicije zaista aktivno komunicira s fanovima. Gotovo sve objave imaju preko 200, a neke čak i preko 500 lajkova. Tu su i brojni komentari, a community se trudi odgovoriti na gotovo sva pitanja i iz priloženog možemo zaključiti kako to rade jako dobro. Staloženo i promišljeno odgovaraju čak i na izrazito uvredljive i provokativne poruke korisnika.
Kukuriku koalicija u svojoj internetskoj kampanji koristi i Twitter - @kukuriku, koji je integriran i unutar stranice na Facebooku.
Vladajući nisu na Facebooku
HDZ i stranke iz vladajuće koalicije se za sada nisu aktivno uključili u borbu za naklonost birača putem Facebooka. Ili barem mi nismo uspjeli pronaći ništa što bi upućivalo na to. Ostaje nam vidjeti hoće li i oni prepoznati mogućnosti društvenih mreža uoči izbora.
Jeste li primjetili poruke još kojih političara na Facebooku?