Nakon što je Zuckerberg promijenio ime kompanije iz Facebooka u Metu i fokus tvrtke prebacio na metaverzum, tvrtka je zaronila u veliki minus, a ulaganja u virtualni svijet, čini se, postala su vreća bez dna. Prošle godine Meta se vratila na pravi put - Zuckerberg je preokrenuo poslovanje te je ostvaren impresivan rast.
Iako se na metaverzum i dalje gleda kao na uteg za tvrtku, Meta ne namjerava odustati od investiranja u virtualne svjetove i tehnologiju za koju vjeruju da je budućnost od koje će jednom značajno profitirati. A ta budućnost nije blizu.
Kako je na panelu tijekom Svjetskog ekonomskog foruma u Davosu objavila Nicola Mendelsohn iz Mete, proći će “dobro desetljeće” dok kompanija u potpunosti ne ostvari svoju viziju virtualnog svijeta. A kroz to desetljeće njihov će odjel Reality Labs uložiti još desetke milijardi dolara u razvoj tehnologije.
Do sada je ovaj odjel zabilježio gubitke od gotovo 50 milijardi dolara (točnije 47 milijardi) od osnivanja Reality Labsa 2019. godine. Ono što je Mendelsohn naglasila tijekom panel-rasprave u Davosu jest da, u sklopu metaverzuma, kompanija ulaže u hardver, ali i u umjetnu inteligenciju. U ovom smo putovanju više od desetljeća, uključujući ono što radimo u našem odjelu Reality Labs te također s onim što radimo i ulažemo u umjetnu inteligenciju, objasnila je i time dala do znanja kako Meta ne misli odustati od ideje kako ćemo u budućnosti dobar dio naših života provoditi u virtualnoj stvarnosti.
Sredinom prošle godine Mark Zuckerberg je komentirao kako se u javnosti stvorio dojam kako kompanija odustaje od svog fokusa vezanog uz metaverzum. Poručio je tada investitorima kako ostaju vjerni toj ideji, no kako će se fokusirati na metaverzum, ali i na umjetnu inteligenciju. S obzirom na to da je u posljednjih godinu dana cijena dionice porasla za čak oko 235 dolara, jasno je kako su se njihovi prošlogodišnji potezi isplatili.
No usprkos tome, pred kompanijom leže brojni izazovi jer će proći dosta vremena i još puno više novaca dok metaverzum postane privlačan i zanimljiv masama ljudi. Korisnici do sada nisu baš zadovoljni kako s izgledom Metina virtualnog svijeta (dovoljno se prisjetiti Zuckerbergove fotografije iz metaverzuma koju je ismijao cijeli internet), a ne treba sumnjati kako će i konkurencija na ovom tržištu htjeti svoj dio kolača.
Izvor: Business Insider