Automobilska industrija nalazi se u radikalnoj tranziciji nakon koje na tržištu više neće biti mjesta za vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. To, naravno, nije novost svima koji barem i površno prate industriju i događanja na njoj - dovoljno je samo pogledati tržišnu vrijednost kompanija (na kojoj Tesla uvjerljivo dominira), najavljena ulaganja u elektrifikaciju vodećih automobilskih kompanija teška desetke milijardi dolara, sve veći broj punionica pa čak i Bidenovu najavu zamjene cijele američke državne flote s vozilima koja će pokretati električni motori.
Da je kraj za benzince i dizelaše sve bliži (iako ćemo takvi automobili cestama sigurno voziti još dva desetljeća a možda i više), možemo vidjeti i po informacijama iz najveće tvornice dizelskih motora na svijetu, one PSA Peugeot Citroena u Tremeryju. I u toj tvornici u tijeku je tranzicija proizvodnje u kojoj se kompanija sve više orijentira na proizvodnju električnih motora, dok će se proizvodnja motora s unutarnjim izgaranjem smanjivati.
Proizvodnja električnih motora u Tremeryju tijekom ove godine trebala bi se udvostručiti na 180 tisuća komada. Tijekom sljedećih godina ta će se proizvodnja i dalje povećavati, da bi 2025., prema sadašnjim planovima, trebala doseći 900 tisuća e-motora godišnje. To znači da će se u trenutačno najvećoj tvornici dizelskim motora na svijetu godišnje proizvoditi više električnih motora, nego motora s unutarnjim sagorijevanjem.
Prijete otkazi u automobilskoj industriji
Tranzicija s benzinaca i dizelaša na električne motore mogla bi imati jednu neželjenu posljedicu - brojne otkaze u automobilskoj industriji. Kako naglašavaju na Reutersu, električni motori imaju samo petinu dijelova dizelskih motora pa je za proizvodnju potrebna manja radna snaga. U tvornici u Tremeryju taj će problem pokušati riješiti bez otkaza. Kada zaposlenici odu u mirovinu, na njihovom mjestu više se neće zapošljavati novi ljudi tako da će se s vremenom broj radnika smanjiti i prilagoditi potrebama proizvodnje.
Ipak, u automobilskoj industriji s vremenom možemo očekivati veliki val otkaza pa neka predviđanja govore o 15-ak tisuća ugroženih radnih mjesta u francuskim tvornicama, dok je situacija u Njemačkoj još gora i električna revolucija prijeti otkazima čak do 100 tisuća trenutno zaposlenih ljudi u toj industriji.
Izvor: The Next Web