Prije oko dvije godine iz rent-a-car kompanije Hertz najavili su velike planove o elektrifikaciji svoje flote električnih vozila. Najavili su kupovinu čak 100 tisuća Teslinih Modela 3, uz opciju da se ta narudžba udvostruči tako da bi Hertz mogao naručiti ukupno čak 200 tisuća ovih automobila. Nakon što su objavljene te informacije porasla je cijena dionice Tesle te je vrijednost kompanija tada probila bilijun dolara.
No čini se kako se Hertzove ambicije o elektrifikaciji ne odvijaju baš po planu. Naime, izvršni direktor tvrtke Stephen Scherr najavio je kako će usporiti sa svojim planovima oko kupovine električnih automobila. Kao glavne razloge naveo je troškove popravka električnih vozila koji su veći u odnosu na ranija očekivanja u kompaniji, ali i smanjenja cijena Teslinih automobila. Naime, s obzirom na to da je Tesla u više navrata smanjila cijene svojih vozila, pala je prodajna vrijednost korištenih Hertzovih Tesla i to za čak oko trećine. To im stvara gubitke i, naglasio je Scharr, “veliki teret”. Zato će kompanija lagano prikočiti s elektrifikacijom.
Ove su informacije automatski utjecale na situaciju na burzi pa je cijena dionice Hertza pala za skoro deset posto, dok je Tesla završila u minusu oko tri posto.
U Hertzovoj floti električna vozila i dalje su u manjini i oko 11 posto od ukupnog broja njihovih automobila su električni modeli, što je oko 50 tisuća vozila. Od ukupnog broja automobila s e-motorima, većina su Teslini automobili, njih oko 35 tisuća, što je puno manje od prvotno najavljenih 100 tisuća. Jasno, Hertz će nastaviti s kupovinom Tesli, ali i električnih automobila konkurentskih proizvođača, no sporije nego je prvotno planirano.
Kako naglašavaju na CNBC-u, Elon Musk često ističe prednosti u održavanju električnih vozila u odnosu na benzince i dizelaše, jer na njima ne treba voditi računa o stvarima poput motornog ulja, filtera zraka i ulja, svjećica i drugih stvari za koje je potrebno redovno održavanje ili zamjena, što je posebno važno za kompanije koje upravljaju flotama od više desetaka tisuća automobila jer se time troškovi održavanja značajno smanjuju. No električna vozila imaju neke svoje specifičnosti, a jedna od njih je, barem se to može vidjeti na primjeru Hertza, da su njihovi popravci skuplji.