Nakon što je svijetu predstavio Neveru R, Mate Rimac otvorio je vrata kampusa i za hrvatske novinare i osim novog modela električnog automobila, dao uvid u to kako sve funkcionira unutar kompanije.
Bez Nevere ne bi bilo ni Bugattija ni Rimca, istaknuo je ponosno Rimac i dodao kako intenzivno rade na dodatnim poboljšanjima.
Od samog početka prezentacije, Rimac je isticao kako je on i dalje najveći vlasnik kompanije s 23 posto udjela, ali i da je velik dio proizvodnje i dalje u Hrvatskoj.
U velikom kampusu u Remetincu za sad je u potpunosti gotova samo proizvodna zgrada u koju se useljavaju radnici. Radi se o jednoj od najvećih zgrada na kampusu, veličine, kako kaže Rimac, starog grada Dubrovnika, zbog čega glavni hodnik nazivaju Stradunom.
Otkrio je kako je njena izgradnja koštala 120 milijuna eura, a toliko stoji i instalacija jedne proizvodne linije. Zanimljivo je da će u ovom proizvodnom pogonu osim Bugattija i Rimca, biti pogon i za proizvodnju komponenti za BMW.
Iako smo se tek uslelili, prostor nam je već - premali, otkriva Rimac.
Dodao je da će se na zemljištu u Stupniku i Kalinovici, koje su nedavno kupili, graditi testni pogoni.
Zanimljivo, u kampusu su trebali biti i restorani i dječji vrtić, no Rimac je rekao da to nije sagrađeno jer su troškovnici gradnje rađeni prije pandemije, a troškovi su u međuvremenu višestruko porasli. Osim toga, dodaje, ne bi im bilo dovoljno.
Restoran je planiran za 900 ljudi, mi tu već imamo gotovo 2000, otkrio je Rimac.
Novinarima je pokazao i financijske podatke prema kojima je prosječna plaća zaposlenika u Rimac Technology nešto više od 3000 eura, dok je u Verneu, sestrinskoj tvrtki koja radi na razvoju robotaksija čak 5344 eura.
No, zanimljiva je bilanca na kraju 2023. godine. Tako je Rimac Technology imao minus od 68,3 milijuna eura, a Verne minus od 13,2 milijuna eura. Tome treba pridodati i Bugattijev minus od 31,2 milijuna eura.
Rimac je pokazao i koliko poticaja su od osnivanja dobili, kako od države tako i od EU. Tako je najviše poticaja dobio Verne - čak 89,7 milijuna eura.
Unatoč tome, Rimac je izuzetno optimističan i ističe kako su njihovi automobili veoma traženi. Tako je otkrio da su svi Bugattiji koje mogu proizvesti rasprodani do 2030. godine. S obzirom na to da je Rimac Nevera R tek predstavljena, podatke za nju još nema, ali bit će zanimljivo vidjeti i kakav će interes na tržištu ona izazvati.
U Rimac Technology trenutno imamo ugovorene poslove vrijedne 2.9 milijarde eura, a dodatne projekte u pregovorima također vrijedne oko 3 milijarde eura. Radimo s nekim od vodećih proizvođača automobila, poput BMW-a, Porschea, Hyundaia. Rimac Technology je u svojim počecima razvijao i proizvodio tehnologiju za male, ograničene serije automobila, no sada je ušao u fazu velikoserijske proizvodnje. S druge strane, u Bugatti Rimcu radimo na razvoju jednih od najnaprednijih automobila današnjice. Imamo prodanih hiperautomobila u vrijednosti od 2 milijarde eura, čija proizvodnja već traje ili će uskoro započeti, izjavio je Rimac.
Novinari su imali prilike i obići proizvodni pogon, te snimiti samu proizvodnju kako automobila tako i komponentni za njih.
Kako je bilo moguće vidjeti tijekom prolaska kroz pogon, nema klasične proizvodne trake, već se radi o radnim stanicama. No, zanimljivo je da je dobar dio tih stanica automatiziran. Tako roboti voze dijelove između stanica, a na pojedinim stanicama ih dočekuju roboti koji preuzimaju dijelove i dalje nastavljaju s izradom.
S ponosom je pokazao gdje se sastavljaju novi Bugattiji te istaknuo kako se radi o potpuno novom automobilu koji u sebi nema ni jedan dio iz prethodnih serija. Kao zanimljivost je istaknuo da dio na ovjesu ne vare ili lijevaju već 3D printaju čime su uštedjeli 45 posto materijala koji bi se na to inače potrošio.
Pokazujući novu Neveru R, Rimac je istaknuo kako su s originalnom Neverom postigli 27 svjetskih rekorda, a s verzijom R planiraju još i više.