Roboti će “ukrasti” neka radna mjesta, ali će i stvoriti nova: Ovo su poslovi koji su najpogodniji za automatizaciju

Stručnjak za robotiku iz Gideon Brothersa na Weekend Media Festivalu održao je predavanje o trendovima u robotici, a objasnio je kolike su šanse da nam roboti uzmu poslove.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 25.09.2021. / 13:08

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Već danas roboti obavljaju brojne poslove koji su prije bili rezervirani samo za ljudsku radnu snagu, a s napretkom tehnologije i robotike možemo očekivati da će se taj trend u budućnosti nastaviti. Zašto to i nije tako loša stvar, odnosno zašto (barem za sada) ne trebamo strahovati da će nam mašine uzeti sve poslove, na predavaju “Roboti su među nama” održanom na Weekend Media Festivalu objasnio je stručnjak za robotiku iz hrvatske kompanije Gideon Brothers Dario Ljubić.

Tijekom sat vremena predavanja objasnio je svu kompleksnost i izazove ovog tržišta. Iako danas roboti rade iznimno kompleksne stvari u industriji, a modeli Boston Dynamicsa čak mogu napraviti i salto, većinu stvari koje rade nalaze se u nekakvim strukturiranim okruženjima za koju su programirani tako da, ono što se nama čini na prvi pogled jednostavno, robotima može biti iznimno kompleksno. Naravno, i to će se promijeniti, ali za to će trebati još dosta vremena, kao i investicija, istraživanja i razvoja.

Kao poslove koji su danas pogodni za automatizaciju i primjenu robotike, Ljubić je naglasio monotone, tj. dosadne, ponavljajuće, prljave i opasne poslove, za koje se pokazalo da ih roboti odrađuju bolje od ljudi. Npr. rad na nekim proizvodnim trakama i sastavljanje proizvoda za koje su potrebne brojne ponavljajuće radnje, bolje je prepustiti robotima, nego ljudima. Također, kada su u pitanju neki iznimno opasni poslovi u izazovnim uvjetima (dao je primjer Fukushime i nuklearke u koju su nakon potresa prvo ušli roboti), ali i prljavi poput inspekcija kanalizacija, rudnika i slično, i tu je bolje koristiti robotsku radnu snagu.

Dok mogu raditi dosadne, opasne i ponavljajuće poslove, roboti i dalje ne mogu biti kreativni, barem ne na način na koji su ljudi kreativni, ne mogu npr. zamijeniti današnje majstore, ne mogu niti surađivati i dolaziti do zajedničkih ideja na isti način kao i ljudi, niti imaju empatiju.

Marketingaši mogu mirno spavati

Roboti već godinama rade i u skladištima i logističkim centrima, a upravo je to tržište na kojem svoje mjesto, i to vrlo uspješno, traži i hrvatska kompanija Gideon Brothers. Za razliku od brojnih drugih robota koji se koriste u skladištima, ali isključivo u okruženju bez previše prepreka i ljudi, Gideonov robot opremljen je naprednom tehnologijom, senzorima i kamerama zahvaljujući kojima može raditi zajedno s drugim robotima, ali i ljudima. U pozadini svega je, naravno, umjetna inteligencija koja se brine za izbjegavanje prepreka i prepoznavanje objekata i ljudi.

Pohvalio se kako je to prvi autonomni logistički robot napravljen u ovom dijelu svijeta, ali i naglasio kako rade na “puno uzbudljivijim stvarima”. O tim novitetima trebali bi više saznati tijekom sljedeće godine.

Da su roboti danas iznimno važni na tržištu rada objasnio je i na primjeru jedne logističke kompanije u SAD-u koja ljudima plaća samo da dođu na intervju jer im konstantno nedostaje radne snage. Za očekivati je da će s vremenom dio poslova nestati, odnosno da će ih roboti u potpunosti uzeti ljudima, no naglasio je kako se isto vjerovalo i za računala kada su se pojavila u prošlom stoljeću i koja su stvorila gomilu novih poslova. Vjeruje da će se zahvaljujući robotima također stvoriti novi poslovi i otvoriti nova radna mjesta.

Što se budućnosti tiče, predviđanja su da će do 2030. godine ovo tržište vrijediti čak 158 milijardi dolara, od čega će čak 65 posto tržišta odnositi na robote u logističkim centrima, što je tržište na koje cilja i Gideon Brothers.

Za kraj ovaj je robotski stručnjak podsjetio kako svi koji žele mogu na posebnim internetskim stranicama provjeriti kolika je šansa da im roboti “ukradu” posao, a provjerio je kakve su šanse da zamjene marketingaše te su rezultati pokazali da je jako mala mogućnost da će roboti i automatizacija u budućnosti zamijeniti zaposlenike u marketingu. Oni mogu mirno spavati. Barem za sada.


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti