Instagram je jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu na kojoj mnogi provode više sati dnevno gledajući slike, videozapise i storyje. Za doživljaj i što bolje iskustvo te mreže od velike je važnosti sadržaj, odnosno kvaliteta sadržaja koji se prikazuje, za što je zadužen njen algoritam.
Iz Instagrama već su ranije pokušali objasniti princip na kojem je taj algoritam baziran, a ovaj tjedan Adam Mosseri na službenom je blogu ponovno objavio neke detalje o algoritmu, odnosno sadržaju i kreatorima i pratiteljima čiji se sadržaj prikazuje na toj mreži. On je napisao kako ne postoji jedinstveni algoritam za cijeli Instagram, već se koriste različiti algoritmi i sustavi rangiranja, odnosno signala koji se odnose na određene dijelove Instagrama poput Explorea, Reelsa, Storiesa i drugih.
Algoritam Instagrama (Foto: Instagram)
Sadržaj koji se korisnicima prikazuje u glavnom feedu baziran je na prijašnjim akcijama korisnika, kao i s interakcijom s osobama koje objavljuju taj sadržaj. Preporuke u dijelu Explore bazirane su na objavama koje su korisnici lajkali, podijelili i komentirali u prošlosti, no pretežno se odnose na profile s kojima korisnici nisu povezani. Što se storiesa tiče, algoritam u obzir uzima prošlost pregleda, ali i bliskost s korisnicima, odnosno koliko je vjerojatno da ste povezani s tim osobama kao prijatelji ili obitelj.
Među inim, Mosseri se dotakao i tzv. shadowbanninga, odnosno ograničenja prikaza sadržaja određenih korisnika bez pravog objašnjenja zašto se taj sadržaj skriva. Napisao je kako Instagram pokušava povećati transparentnost oko prikaza sadržaja, kao i blokiranja računa iz sustava preporuka, pri čemu je podsjetio na opciju “status računa” koja korisnike upozorava ako se neka njihova objava ili profil označe neprikladnim za preporuke. Ako postoji nešto zbog čega je vaš sadržaj manje vidljiv, trebali bi znati za to i imati mogućnost žalbe, naglasio je.
Podsjetimo, Instagram je na zahtjev korisnika ponovno vratio mogućnost kronološkog prikaza sadržaja u feedu, a naravno i dalje je dostupan prikaz sadržaja baziran na algoritmu te društvene mreže, no kako je ranije objasnio Zuckerberg, cilj kompanije je da Instagram i Facebook postanu platforme za otkrivanje novog sadržaja koje će biti više posvećene preporukama, nego objavama pratitelja.
Izvor: Instagram