Jedna od specifičnosti Googlea jest tzv. 'politika 20 posto vremena' prema kojoj je ova kompanija poticala svoje zaposlenike da dvadeset posto svog radnog vremena, odnosno jedan cijeli radni dan u tjednu iskoriste za svoje osobne projekte. Ta se politika pokazala iznimno uspješnom jer je ova kompanija, zahvaljujući projektima koje su Googleovi zaposlenici pokrenuli na svoju ruku, predstavila neke od svojih najpopularnijih servisa poput Gmaila kojeg danas koriste stotine milijuna ljudi diljem svijeta. Također, ovu su politiku prihvatile i još neke kompanije Silicijske doline poput LinkedIna te njihovi zaposlenici sada također imaju mogućnost dio vremena posvetiti vlastitim projektima koji nemaju veze s projektima kompanije.
No, ako je vjerovati šefici Yahooa i bivšoj zaposlenici Googlea, Googleovci ipak ne mogu provesti petinu radnog vremena radeći na osobnim projektima – do ovih je informacija došao novinar Business Insidera Nicholas Carlson dok je radio na knjizi o Marissi Mayer. On je saznao za njen govor iz proljeća 2013. godine kada je najavila 'CEO izazov', odnosno inicijativu za zaposlenike Yahooa za razvoj novih cool i zanimljivih ideja i projekata koje će kompanija nagraditi s bonusom od 250 tisuća dolara. Mayer je pri tome napomenula kako zaposlenici na tim projektima ne smiju raditi tijekom radnog vremena, već isključivo u slobodno vrijeme te je tada napomenula kako su je ljudi već dugo vremena pitali kada će Yahoo početi s politikom 20 posto vremena koju ima Google.
'Moram vam reći prljavu malu tajnu o Googleovih 20 posto', rekla je tada okupljenima i dodala kako je tih famoznih 20 posto u biti – 120 posto. Naime, ona kaže kako zaposlenici Googlea ne mogu cijeli dan raditi na vlastitim projektima, umjesto da rade na zadacima koje imaju u kompaniji te da takve projekte moraju razvijati pored posla kojeg imaju u Googleu, izvan radnog vremena.
Foto: AFP