Najveći trend u poslovnom svijetu koji se popularizirao s pandemijom jest rad od kuće. Mnogi su se na početku mučili s prilagodbom na udaljeni rad - uključujući i kompanije koje su zaposlenicima morale osigurati pristup važnim podacima (i pri tome ne ugroziti sigurnost tih podataka i poslovanja) pa do samih zaposlenika kojima je bilo čudno komunicirati iz dnevne/spavaće sobe putem Zooma.
Nakon početnog šoka, došlo je do razdoblja prilagodbe te se brojnim zaposlenicima diljem svijeta sada čini nemogućim vratiti na staro i, jednom kada ova nesretna pandemija prođe (ili se naviknemo živjeti s njom koliko-toliko normalno) ponovno provoditi vrijeme u uredima osam sati dnevno od ponedjeljka od petka. Čini se kako su upravo tako nešto očekivati šefovi velikih kompanija - da će se sve vratiti na staro i da će ljudi pohrliti nazad u urede. Fenomen koji se sada globalno događa jest da se mnogi ne vraćaju u svoje urede, za razliku od očekivanja izvršnih direktora, komentirao je stanje na tržištu izvršni direktor Salesforcea Marc Benioff za CNBC.
Pokazalo se, objasnio je Benioff, da su ljudi iznimno produktivni iz kuće, zbog čega se broj zaposlenika u uredima značajno smanjio. Mogu napraviti toliko posla iz svojih kuća, mogu biti uspješni bez obzira na mjesto rada, a taj se uspjeh odrazio i na kompanije za koje rade i njihove klijente: To je nevjerojatno, ali način na koji su uspješni u potpunosti se promijenio.
Nemaju sve kompaniji isti pristup i odnos prema radu od kuće. Za neke poput Applea i Googlea, prioritet je hibridni rad te zaposlenici dio tjedna trebaju provesti u uredima, dok su neke druge kompanije, npr. Twitter, svojim zaposlenicima dali otvorene ruke da rade udaljeno, s mjesta s kojih žele. Salesforce je također jedna od kompanija koja je prilično fleksibilna oko udaljenog rada te šef kompanije vjeruje da će se nakon koronakrize za udaljeni rad odlučiti između 50 i 60 posto zaposlenika.
Izvor: CNBC