Većina novijih modela automobila dolazi s različitim naprednim tehnološkim rješenjima, a sve su češći i veliki ekrani osjetljivi na dodir koji djelomično, a u nekim modelima i gotovo u potpunosti zamjenjuju klasične fizičke tipke.
Umjesto okretanja kotačića za pojačavanje i stišavanje glazbe, odnosno namještanje jačine klime, na nekim je vozilima tako potrebno dodirnuti opciju na ekranu osjetljivom na dodir.
Za upravljanje nekim drugim opcijama, potrebno je malo više dodira po ekranu što znači da vozač mora prebaciti pogled i pažnju s ceste na ekran kako bi vidio što tipka po ekranu, odnosno kako ne bi dodirnuo na pogrešno mjesto ekrana.
Npr. Mercedes-Benz EQS SUV dolazi s ekranom dijagonale čak 56 inča koji prekriva gotovo cijelu kontrolnu ploču ispred vozača i suvozača te se na njemu nalaze sve potrebne informacije o automobilu, kao i infotainment sustav i sa svim tim opcijama upravlja se upravo putem ekrana.
No nisu sve kompanije fokusirane na praćenje takvih trendova i uvođenje najmodernije tehnologije s velikim ekranima putem kojih se upravlja većinom opcija automobila, a razlog je jednostavan - sigurnost. Kako je to objasnio prilikom predstavljanja novog modela Kone prvi čovjek dizajna u Hyundaiju Sang Yup Lee, korištenje fizičkih tipki u vozilima sigurnije je u odnosu na virtualne tipke. Kada voziš, teško ih je kontrolirati. Zato je fizičke tipke lakše osjetiti i dodirnuti ih, objasnio je opasnost korištenja virtualnih tipki te je naglasio kako će u Hyundaiju i dalje fokus staviti na fizičke tipke.
Na kontrolnoj ploči nove Kone tako se pored ekrana dijagonale 12,3 inča nalazi više tipki i kotačića za kontrolu različitih opcija, od pojačavanja i stišavanja, kontrole medija, upravljanja nekim postavkama infotainment sustava itd.
Lee kaže kako će i Hyundai jednom zamijeniti fizičke tipke u svojim automobilima virtualnim, no to će biti tek kada krenu s proizvodnjom vozila koje će imati četvrtu razinu autonomije. U takvim vozilima računala mogu u većini slučajeva upravljati vozilom tako da ljudi neće morati obraćati pažnju na vožnju i cestu ispred sebe, već će moći u miru tipkati po zaslonima (ili će upravljati glasom). Ipak do tada, kaže Lee, najsigurnije je “imati pogled na cesti i ruke na volanu”.
Izvor: Cars Guide