Usprkos brojnim turbulencijama nastalim krajem prošle godine koje su utjecale i na veliki pad cijena dionica Tesle, ovaj je kompanija i dalje dominantna na tržištu električnih automobila, a Musk i ekipa mogu biti i više nego zadovoljni s financijskim rezultatima u posljednjem kvartalu. Ipak, s obzirom na to da gotovo sve (velike) automobilske kompanije ulažu značajna sredstva u elektrifikaciju, jasno je kako će se konkurencija na tržištu značajno povećati i pritisak na Teslu bit će sve veći.
To je jasno i Elonu Musku koji je, tijekom predstavljanja poslovnih rezultata, govorio i o konkurentima te se posebno dotakao kineskih proizvođača automobila poput Xpenga, Nia i drugih. Imamo veliko poštovanje prema proizvođačima automobila u Kini. Oni su najkonkurentniji na svijetu, najviše i najpametnije rade, rekao je Musk i dodao kako bi najvjerojatnije neka kineska kompanija mogla postati njihov najveći konkurent te će zauzeti drugo mjesto na ovom tržištu.
Trenutačno im je na kineskom tržištu najveća konkurencija BYD. Ova kompanija, u koju je među inim, uložio i Warren Buffet, prošle je godine prodala više od 911 tisuća električnih automobila, a kada tome dodamo i plug-in hibride, broj prodanih vozila iznosi 1,8 milijuna. Što se Tesle tiče, Muska je tvrtka prošle godine isporučila 1,31 milijun automobila. Kako bi povećali prodaju u ovim izazovnim globalnim uvjetima, Tesla je na brojnim tržištima, uključujući i kinesko, krajem prošle godine snizila cijene svojih automobila.
Kineske kompanije, naravno, nisu jedini, a možda niti najveći konkurenti Tesli, usprkos spomenutim komentarima Muska. Naime, svoje planove na ovom tržištu imaju i tradicionalni proizvođači automobila. Trenutačno se najambicioznijim čini Volkswagen. Njemački automobilski gigant najavio je ulaganje više desetaka milijardi dolara u razvoj i proizvodnju električnih automobila i baterijske tehnologije te se nadaju kako bi već za dvije godine mogli prestići Teslu i postati najveći proizvođač električnih automobila na svijetu.
Izvor: CNBC