Današnji automobili sve više postaju poput računala na kotačima. Nove generacije vozila dolaze sa sve više implementirane tehnologije, od rastućeg broja ekrana u automobilima do različitih oblika asistencije u vožnji, upravljanja vozilom i slično, koji bi trebali poboljšati iskustvo vožnje. No kako je pokazalo nedavno provedeno istraživanje J.D. Powera u SAD-u (US Tech Experience Index), dio tih noviteta i opcija nema neku veliku važnost i korist za same vozače. Više je riječ o opcijama s kojima se proizvođači vole pohvaliti i reklamirati ih, nego što je riječ o nekim inovacijama koje će zaista pomoći vozačima i poboljšati im iskustvo vožnje ili će pozitivno djelovati na sigurnost.
Za neke od novih opcija u automobilima, koliko god da su napredne i inovativne, vozači kažu da su to rješenja koja tek traže probleme, odnosno ne rješavaju neke njihove konkretne probleme. Kao neke od takvih opcija spominju se tehnologije poput prepoznavanja lica, senzori otiska prstiju, upravljanje nekim opcijama gestama, tj. pokretom ruke i slično. Za opcije poput upravljanja pokretima ruku zabilježena je velika razina incidenata (čak 43,4 problema na 100 automobila) i više od petine vlasnika vozila izrazilo je nezadovoljstvo s tom opcijom. U nekim slučajevima, dok je ta opcija bila aktivirana vozači su slučajno pojačali zvuk u automobilu na maksimum, no srećom u ovom se istraživanju ne spominje kako je zbog toga došlo go neke nesreće ili slično.
Kathleen Rizk iz J.D. Powera kaže kako automobilske kompanije moraju imati naprednu tehnološku strategiju te trebaju koristiti tehnologiju koja će odgovarati potrebama korisnika i vozača, no njihovo istraživanje pokazuje da neke od opcija i tehnologija ne samo da nisu potrebne, već vozačima predstavljaju smetnju.
Među inim, u ovom se istraživanju naglasak stavio i na ekrane u automobilima. Nove generacije dolaze sa sve više ekrana, uključujući i ekrane za suvozače, što vlasnici automobila smatraju - nepotrebnim. Vozači se bune kako ionako imaju poteškoća savladati sve opcije na glavnom, infotainment ekranu, a proizvođači automobila sada dodaju i nove ekrane.
Dok neke opcije naprednog asistenta u vožnji rješavaju stvarne probleme vozača, poput upozorenja na mrtvi kut, vozači nisu toliko zadovoljni opcijama poput sustava automatskog parkiranja pa čak i asistentima u vožnji. Smatraju da takvi asistenti ne samo da nisu toliko korisni, već i da ne pridonose povećanju sigurnosti automobila.
Izvor: Ars Tehnica