Često se kaže kako su Hrvati stručnjaci za sve aktualne teme - imamo skoro 4 milijuna nogometnih izbornika, svi znaju sve o koronavirusu, ratu u Ukrajini, politici itd. Ista se izreka može primijeniti i na brojne korisnike društvenih mreža koji na Facebooku, Twitteru i drugim mrežama često dijele različite članke, tekstove i komentare aktualnih događaja.
Prema nedavnoj studiji koje je provedeno na Sveučilištu Austin, a čiji su rezultati objavljeni u Journal of Consumers Psychology, samim dijeljenjem tih članaka (pri čemu je dio tih članaka fake news) dio osoba na društvenim mrežama smatra da je njihovo znanje o toj tematici puno veće nego što uistinu jest te se neki čak smatraju stručnjacima za tu temu. Dijeljenje članaka može utjecati na povećanje samopouzdanja jer objavljivanjem informacija online, osobe koje ih dijele preuzimaju identitet stručnjaka, naglašava se u istraživanju.
Ono što je posebno zanimljivo jest što dio osoba koji dijele te članke niti ne pročita njihov sadržaj do kraja, a neki samo “prelete” preko naslova. Ranije istraživanje Reuters Institutea pokalo jeda jedva polovica osoba pročita cijeli članak na internetu, njih četvrtina pročita dio članka, a nešto više od 20 posto njih zadrži se na naslovu i nekoliko paragrafa teksta.
Ako ljudi vjeruju da već znaju dosta o nekoj temi, onda smatraju da više ne moraju čitati ili učiti neke dodatne informacije, objasnila je profesora marketinga Susan M. Broniarczyk naglasivši kako je takav lažan osjećaj znanja prilično teško ispraviti, tj. promijeniti.
Izvor: Fox News