Lamborghinijev CTO Maurizio Reggiani nedavno je izjavio kako je za njegovu tvrtku od temeljne važnosti da nastavi koristiti V12 motor. Reggiani nije to rekao samo kao kakvu želju, već je iza toga stala i talijanska vlada.
Naime, talijanska vlada podnijela je zamolbu Europskoj uniji da proizvođači superautomobila poput Lamborghinija i Ferrarija budu izuzeti iz planiranog izbacivanja iz proizvodnje motora s unutarnjim sagorijevanjem do 2035. godine.
Talijanski ministar za ekološku tranziciju, Roberto Cingolani ponovio je kako je predan smanjenju emisija stakleničkih plinova, ali i dodao da talijanska vlada razmatra mogućnost opuštanja mjera potiskivanja za vozila s unutarnjim sagorjevanjem za proizvođače koji proizvode ograničene količine superautomobila.
Ti automobili trebaju vrlo posebnu tehnologiju i trebaju baterije za tranziciju. Jedan važan korak jest i da Italija postane autonomna u proizvodnji baterija visokih performansi i zbog toga pokrećemo program gigatvornice, kako bi u Italiji postavili proizvodni pogon za baterije vrlo velikih razmjera, rekao je Cingolani u intervjuu za Bloomberg.
Cingolani je i sam jedan od bivših menadžera u Ferrariju te ističe da je Ferrari u 2020. godini prodao ugrubo oko 9100 automobila, dok je Lamborghini u istom periodu prodao oko 7400 automobila. No u ovoj godini, brojke od prodaje rastu.
Lamborghini je već istaknuo predanost tome da smanji emisiju CO2 za 50 posto do 2035. godine, ali svi znakovi upućuju na to da će se usredotočiti na takozvane "plug-in" hibride. Potpuno električni model je na horizontu, a u Ferrariju svoj prvi električni model planiraju navodno tek u 2025. godini.
Cingolani smatra da masovni proizvođači automobila trebaju ići u smjeru elektrifikacije, no istovremeno je uvjeren da se može postići nagodba oko proizvođača superautomobila.
Postoji jasna svijest oko potrebe za tranzicijom prema električnoj mobilnosti. Na razini stoljetne transformacije to nije problem, kaže.
Izvor: The Drive