Situacija na tržištu rada općenito, a pogotovo među (velikim) tehnološkim kompanijama prilično dinamična i nepredvidljiva tijekom posljednjih dvije i više godina. Nakon što su se tijekom pandemije koronavirusa tvrtke borile za svakog zaposlenika, a kako bi zadržale postojeće zaposlenike davali su im razne pogodnosti, taj se balon uskoro ispuhao i šefovi su krenuli s nepopularnim potezima rezanja troškova, što je nažalost uključivalo i brojne otkaze.
Sada se situacija, čini se, ponovno promijenila te neke tvrtke dio zaposlenika koje su nedavno otpustili sada zovu natrag. Među tim kompanijama su Zuckerbergova Meta i Salesforce kojima sada ponajviše nedostaju ljudi sa znanjem na polju umjetne inteligencije.
Nakon što je Salesforce otpustio oko 10 posto zaposlenih, sada planiraju ponovno zaposliti oko 3 tisuće ljudi, a najveća je potražnja u odjelima prodaje, inženjerstva te podataka i oblaka, pri čemu iz kompanije kažu kako bi nova radna snaga trebala pomoći u daljnjem rastu njihova AI biznisa. A dio te nove radne snage trebala bi biti i neka stara lica, odnosno osobe koje su ranije otpuštene.
Hoće li se zaposlenici koji su otpušteni i, jasno, povrijeđeni s otkazom vratiti u tvrtku koja im je pokazala izlazna vrata ponajviše ovisi o načinu na koji je završio njihov radni odnos, komentirala je za Business Insider profesorica menadžmenta s Harvarda Sandra Sucher. Dok će vjerojatno većina reći kako se sigurno ne bi vratili nazad u tvrtku koja ih je otpustila, Sucher kaže da, ako je cijeli postupak razlaza prošao mirno i razumno, bez nekih negativnosti i naknadnih repova, dio zaposlenika zaista bi mogao razmisliti u povratku u staro jato.
Naime, zaposlenici mogu razmišljati na način da, ako ih tvrtka ponovno zove natrag, to znači da ih zaista cijene, a vratili bi se na poznato mjesto pa ne bi trebalo biti negativnih iznenađenja oko toga što ih očekuje na radnom mjestu. Dok će neki pristati na povratak, jasno je kako bi se dio njih, pogotovo onih koji su već našli novo radno mjesto, naslađivao nad situacijom u kojoj se nalazi njihov bivši poslodavac i s veseljem bi im rekli ne.
Kakva je situacija do sada bila na tržištu rada tehnoloških kompanija najbolje pokazuju podaci kompanije Trueup.io, prema kojoj je od početka godine bez posla ostalo čak oko 350 tisuća ljudi. Ipak, vrhunac tog vala otkaza bio je tijekom prvog mjeseca, nakon čega se situacija počela smirivati.
Što se Salesforcea tiče, zaposlenici koji su ostali bez posla nisu najbolje primili otkaze. Dok je šef Marc Benioff o zaposlenicima kompanije govorio kao o obitelji, kada je došlo do problema i kada su dioničari zatražili fokus kompanije na profitabilnost i učinkovitost, cijela priča o obitelji pala je u drugi plan i uslijedili su otkazi.