Elon Musk više je puta objasnio u čemu je ključ dugoročnog uspjeha Tesle na čijim bi krilima tržišna vrijednost kompanije mogla doseći više bilijuna dolara. Taj ključ nije u jeftinijim e-automobilima koji bi privukli veliki broj kupaca, već u - autonomiji.
Budućnost je, prema Musku, autonomna, što znači da će ljude za volanima zamijeniti tehnologija, dok će sve osobe unutar vozila postati pasivni promatrači. Tesla godinama ide u tom smjeru - od predstavljanja posebnog softvera u svojim Teslama (autopilot i FSD) pa do svog prvog autonomnog taksija Cybercab.
Planovi, kao i uvijek kada je Musk u pitanju, su veliki, a rok prilično kratak. Tako je najavio da bi na nekim američkim tržištima Tesla već ove godine mogla dobiti dozvolu za potpunu autonomiju (bez potrebe da vozači, kao što je sada slučaj, imaju ruke na volanu, a pogled na cesti), dok je za kraj sljedeće godine najavio početak proizvodnje Cybercaba.
Preduvjet za robotaksije
Ovaj tjedan Tesla je dobila prvu u nizu dozvola koja će im trebati žele li jednog dana pružati usluge prijevoza putnika u svojim vozilima. Dozvola je izdana u Kaliforniji i ona im omogućuje da pružaju usluge prijevoznika, no ne kao klasični taksiji, već samo za ranije dogovoreni prijevoz zaposlenika kompanija i slično. S tom dozvolom, Tesla će sada moći posjedovati i upravljati takvom flotom vozila.
Dozvola, dakle, nema nikakve veze s autonomnom vožnjom niti robotaksijima, no kako naglašavaju na Reutersu, ona je preduvjet kako bi se uopće mogla zatražiti dozvola za pružanje usluge robotaksija.
Inače, Muskova kompanije već ima dozvolu za testiranje autonomnih vozila, ali uz prisutnost vozača na prednjem sjedištu u Kaliforniji, no do sada nisu zatražili nikakve dodatne dozvole koje bi mogle značiti da je kompanija spreman prijeći s testiranja na pravi robotaksi servis.
Takve dozvole ima Waymo, Googleova kompanija koja na nekoliko američkih tržišta već nekoliko godina prevozi putnike u specijalno modificiranim automobilima u kojima je integrirana njihova autonomna tehnologija. Njihovi robotaksiji pozivaju se putem aplikacije, kao i npr. Uber, no za razliku od Ubera u kojem će po vas doći taksi s vozačem, kada Waymovo vozilo dođe po vas, u njemu neće biti nikoga jer s automobilom upravlja tehnologija.
Izvor: Reuters