Tesla treba riješiti osnovne probleme sigurnosti prije nego što prošire svoju takozvanu "potpunu samostalnu vožnju" (full self driving, FSD), istaknula je u intervjuu za Wall Street Journal Jennifer Homendy, šefica američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB).
Ranije ovog mjeseca šef Tesle Elon Musk rekao je da njegova kompanija planira omogućiti širi pristup FSD-u do kraja rujna, odnosno omogućiti beta verziju takvog načina vožnje većem broju Teslinih korisnika.
Prema pisanju Wall Street Journala, očekuje se i nadogradnja tog softvera, koji je primarno dizajniran za vožnju na autocestama, kako bi bio spreman i za vožnju po gradskim cestama.
Homendy nije imala lijepe riječi za način na koji Tesla koristi termin "potpune samostalne vožnje" te je korištenje istog nazvala zavaravajućim i neodgovornim, dodajući da je Tesla očito zavarala brojne ljude da krivo koriste i zloupotrebljavaju tu tehnologiju.
No, NTSB kao tijelo nema autoritet za donošenje propisa, već samo provode istrage i donose preporuke.
Prema dokumentima koje je još u svibnju dobila grupa za legalnu transparentnost PlainSite, direktor Teslinog odjela zaduženog za Autopilot softver, rekao je Kalifornijskom uredu za motorna vozila da je Musk precijenio sposobnosti Teslinog naprednog sustava za pomoć u vožnji, koji je prethodio već spomenutom FSD-u.
U veljači 2020. godine NTSB je temeljem istrage zaključio da je Teslin Autopilot bio jedan od mogućih uzroka za prometnu nesreću sa smrtnom posljedicom iz 2018. godine, navodeći da je vozač, koji je u trenutku nesreće igrao igricu na mobitelu dok je vozilo bilo na Autopilotu, zapravo bio previše uvjeren u sposobnosti Autopilota.
NTSB dodaje da je Tesla ignorirala i njihove sigurnosne preporuke oko Autopilota i 2017. godine. Ta je agencija Tesli i pet drugih proizvođača automobila preporučila da dodaju sigurnosne postavke u svoje sustave za asistenciju vozaču, kako bi se iste teže koristilo na pogrešan način. Preporuka je isto tako bila i da navedeni proizvođači automobila ograniče mjesta gdje se ti sustavi mogu koristiti.
Tesla jedina nije odgovorila NTSB-u, iako je u međuvremenu povećala razinu upozorenja vozačima, ako maknu ruke s upravljača dok koriste Autopilot.
Tesla se u međuvremenu nije oglasila na kritiku šefice NTSB-a, a na medijske upite u pravilu ne odgovaraju.
Izvor: The Verge