Prateći energetske i ekološke trendove, Zagrebački električni tramvaj (ZET) do sredine listopada testirat će baterijsko- električni gradski autobus na šest redovnih autobusnih linija.
Osim što je niskopodni, električni autobus opremljen je klimatizacijskim sustavom, video- nadzorom, usb priključcima u putničkom prostoru, kao i rampom za olakšani pristup osobama s invaliditetom.
Vozilo je također opremljeno sustavom za kontrolu mrtvog kuta, kamerom za vožnju unatrag, kao i sustavom za prikaz ograničenja brzine. Pogoni ga elektromotor snage 310 kW, a predviđena je i mogućnost brzog punjenja putem pantografa.
Osim doprinosa ekologiji, dodatne prednosti takvog vozila su tiši rad, kao i manje vibracije unutar vozila, čime se pridonosi i udobnosti putovanja, izvijestili su iz ZET-a.
Također, smanjeni su troškovi održavanja, budući da takvi autobusi ne zahtijevaju servisiranja uobičajena za ona na fosilna goriva.
Zagrepčani su se posljdnja dva dana mogli voziti 13-metarskim električnim autobusom, koji ima 37 sjedećih i 29 stajaćih mjesta, a u subotu i nedjelju vozit će od Ljubljanice do Jaruna. Idući tjedan autobus će ulaziti u druge redovne linije, a njegova testna vožnja završava u petak, 13. listopada.
U ZET-u kažu da testiraju baterijsko- električni autobus radi upoznavanja novih tehnologija i njihove buduće primjene u javnom gradskom prijevozu.