Nakon rješavanja stambenog pitanja, kupovina automobila vjerojatno je najveći trošak u kućanstvima te mnogi vozila kupuju jednom u deset godina, a neki i u većim razmacima. Prilikom kupovine automobila treba odvagnuti brojne faktore, a među najvažnijima je i cijena. No jednom kada se automobil kupi, vozači ne očekuju dodatne troškove za njega, pored onih na koje su ionako navikli poput goriva, registracije, tehničkog, popravaka i slično.
No automobilske kompanije to polako pokušavaju promijeniti te uvode ili razmišljaju o uvođenju pretplate za određene opcije poput grijanih sjedala i boljeg ubrzanja, što naplaćaju BMW i Mercedes. Ako se takvi trendovi nastave, u budućnosti bi popis dodatnih opcija koje bi se plaćale kroz pretplatu mogao uvelike povećati i ovisit će o tome hoće li taj trend prihvatiti i druge automobilske kompanije.
Jedna od kompanija koja o tome ne razmišlja jest - Volvo. U nedavnom intervjuu za medije, jedan od direktora u kompaniji Björn Annwall komentirao je upravo uvođenje pretplatničkih opcija u automobile. On smatra da, ako kompanije već naplaćaju softverske nadogradnje, to mora biti u korist korisnika, odnosno vlasnika automobila. Nema smisla da netko automobil plati skoro 100 tisuća dolara i onda da mora još dodatno plaćati novac neke opcije poput grijanih sjedala.
U Volvu, dakle, ne žele tako zarađivati na vlasnicima svojih automobila i manjim softverskim nadogradnjama, no u slučaju nekih većih nadogradnji i značajnih noviteta - poput tehnologije za autonomnu vožnju, to bi mogli naplatiti. Da je Volvo sa svojom filozofijom u pravu, odnosno da sluša zahtjeve korisnika pokazuje i jedno istraživanje provedeno ranije ove godine prema kojem je tri četvrtine ispitanika izjavilo kako ne namjeravaju plaćati pretplatu za većinu opcija automobila.
Izvor: Business Insider