Glavni tehnološki direktor Mete, Andrew Bosworth, izjavio je da bi umjetna inteligencija (AI) uskoro mogla zamijeniti aplikacije kao primarno sučelje korisnika s tehnologijom. Govoreći u podcastu koji vodi investicijska tvrtka Andreessen Horowitz, koja je bila raniji investitor u Facebook, Bosworth je objasnio kako bi AI mogao ukloniti potrebu za ručnim otvaranjem mobilnih aplikacija.
Ne želim biti odgovoran za odabir koju aplikaciju otvaram kako bih nešto obavio. To inače moramo raditi jer se tako radilo tijekom cijele povijesti digitalnog računalstva, rekao je Bosworth.
Posljedice za prepoznatljivost brendova
Bosworth je upozorio da bi taj prijelaz mogao smanjiti važnost prepoznatljivosti brendova. AI uklanja puno imena brendova iz fokusa, što će biti teško za cijelu jednu generaciju brendova. Brendovi žele da budem vezan uz njih. Ja ne želim biti vezan, rekao je Bosworth.
Ta promjena mogla bi poremetiti načine monetizacije aplikacija koje ovise o angažmanu korisnika, uključujući pretplate, oglašavanje ili freemium modele.
Pritisak na softverske tvrtke, boljitak za korisnike?
Prema Business Insideru, izvješće američke konzultantske kuće AlixPartners pokazuje da je više od 100 srednje velikih softverskih tvrtki pod pritiskom s dvije strane, od strane jeftinijih AI konkurenata i velikih igrača poput Microsofta i Salesforcea koji ulažu milijarde u AI tehnologiju. Tradicionalni SaaS (softver kao usluga) modeli time postaju neodrživi.
Vjerujemo da će mnoge srednje velike softverske tvrtke biti suočene s prijetnjom opstanku u sljedeća 24 mjeseca, poručili su iz AlixPartnersa. Koje bi tvrtke mogle biti pogođene, iz AlixPartnersa nisu otkrili.
Unatoč problemima za kompanije, Bosworth smatra da je promjena pozitivna. To je neto pozitivno, jer sada je važna izvedba na zadatku i cijena po izvedbi. Mnogim tvrtkama to se neće svidjeti, rekao je Bosworth.