Kao i ostale automobilske kompanije, i talijanska Lancia priprema se za električnu budućnost. Kompanija je ranije predstavila koncept Pu+Ra te su za sljedeću godinu najavili potpuno novi model Ypsilon koji će biti dostupan u verzijama s hibridnim motorom i u potpuno električnoj izvedbi, a bit će baziran na istoj platformi kao i Fiat 500. Ovaj će automobil za Lanciu biti poseban po tome što će to biti njihov posljednji model u kojem će biti ugrađen motor s unutarnjim izgaranjem. Nakon toga, Lancia će predstavljati isključivo električne automobile.
Prvi u nizu takvih e-automobila, objavili su iz talijanske kompanije, stiže 2026. godine i to će biti flagship fastback koji će utjeloviti talijanski duh. Zamislite osjećaj kao da ste u talijanskoj dnevnoj sobi dok vozite ovaj automobil, slikovito je to opisao izvršni direktor Lancie Luca Napolitano.
Nadolazeći automobil bit će dugačak 4,7 metara i baziran na STLA Medium platformi. Automobili s tom platformom mogu koristiti baterije kapaciteta do 98kW, a doseg koji mogu postići, a koji očekujemo od Lancina flagshipa iznosi više od 700 km. Također, STLA Medium platforma omogućuje i baterije manjeg kapaciteta uz koje bi doseg vozila trebao iznositi oko 500 km, no nije poznato hoće li nova Lancia imati i tu opciju. Također, vozila s ovom platformom imat će mogućnost samo prednjeg pogona te pogona na sva 4 kotača.
Prema Lancinom dugoročnom planu, kompanija bi tijekom sljedećih godina trebala lansirati tri nova modela. Prvi je, dakle, model koji će se u prodaji pojaviti sljedeće godine i pokretat će ga i hibridni i samo električni motori, dok 2026. očekujemo spomenuti automobil koji će biti njihovo prvo vozilo koje će se pojaviti isključivo u električnoj verziji. Nakon 2026. kompanija u svojoj ponudi više neće imati vozila s benzinskim i dizelskim motorima, već će se prodavati isključivo novi električni modeli. Dvije godine nakon toga Lancia namjerava proširiti svoju ponudu električnih vozila s još jednim modelom i tada očekujemo električnu verziju Delte.
Lancia će svoje električne automobile proizvoditi u tvornici u talijanskom Melfiju te bi ta tvornica trebala imati ključnu ulogu u budućnosti kompanije i njenoj tranziciji prema potpunoj elektrifikaciji.
Izvor: Stellantis