Situacija s Jeffom Bezosom i hakiranjem njegova pametnog telefona, ali i Međunarodni dan privatnosti potaknuli su mnoge na raspravu o važnosti pružanja vrhunske sigurnosti korisničkih podataka.
Viber je tako među svojim korisnicima proveo anketu o digitalnoj privatnosti. Putem opcije ankete pitanja su postavljena na Viberove Communityje s raznih tržišta poput Mađarske, Grčke, Bugarske, Slovačke, Češke, Hrvatske, Srbije, Slovenije i Poljske. Više od 170 tisuća ljudi sudjelovalo je kako bi dali svoje mišljenje i odgovore na četiri glavna pitanja. Odgovori su Viberu pomogli kako bi i on još bolje upoznao same korisnike i o čemu razmišljaju za vrijeme korištenja digitalnog prostora.
Na pitanje koliko im je stalo do vlastite digitalne privatnosti, impresivnih 87 posto korisnika iz Hrvatske odgovorilo je da se radi o za njih izrazito važnoj temi. Situacija u čitavoj regiji je vrlo slična, s više od 34 tisuće ljudi ili 82 posto sudionika koji su pozitivno odgovorili na upit o brizi za internetsku privatnost. Zemlje koje su izrazile najveći postotak brige o privatnosti jesu Poljska, Slovenija, Grčka, Hrvatska, Srbija i Bugarska, dok je za korisnike iz Češke i Slovačke to pitanje od najmanje važnosti.
Cilj drugog pitanja bio je otkriti osjećaju li se korisnici sigurno s trenutačnom razinom zaštite privatnosti na internetu. Što se Hrvata tiče, čak 69 posto sudionika zadovoljno je postojećim stanjem privatnosti, dok njih 18 posto misli da su potrebne nove regulative. Samo 13 posto sudionika vjeruje da će internet u bliskoj budućnosti postići stanje samoregulacije.
Obostrana enkripcija Hrvatima je najbitnija stavka pri odabiru aplikacije za chat i pozive s prijateljima i obitelji. U trećem pitanju obostranu su enkripciju na sam vrh stavili Hrvati i Mađari, dok su Bugari, Slovaci i Grci kao najbitniju stavku odabrali sigurnost od otkrivanja osobnih podataka. Česi, Poljaci i Slovenci inzistirali su na minimalnom prikupljanju ikakvih podataka o korisnicima.
Posljednje pitanje otkriva koliko se korisnici Vibera osjećaju sigurno pri korištenju same aplikacije – više od 90 % njih izjavilo je da se osjeća donekle sigurno ili potpuno sigurno.
Kao jednom od lidera iz tech industrije, cilj nam je stvoriti sigurnu alternativu na polju suvremenih komunikacija, u kojoj će privatnost, pouzdanost i poštivanje privatnosti korisnika biti od najveće važnosti. Upravo nam je zato raspravu o privatnosti i sigurnosti važno održati živom, i za internet u globalu i za aplikacije za dopisivanje. Kako bismo postigli taj cilj, uvijek nastojimo kontaktirati naš najvažniji tim, same korisnike. To je najprirodniji način na koji se kao kompanija možemo posvetiti željama korisnika i raditi na unaprjeđenju aplikacije i novim uslugama koje će im biti od koristi, komentirao je Atanas Raykov, viši direktor razvoja poslovanja EEMENA pri Rakuten Viberu.