Iako je s pandemijom zrakoplovna industrija upala u tešku krizu i velike gubitke, za očekivati je da će budućnost ipak donijeti (brz) oporavak i povratak prometa na razinu iz 2019. ili višu. Neke zrakoplovne kompanije i prijevoznici ne gledaju samo kratkoročnu situaciju, već dugoročno razdoblje do kraja ovog desetljeća kada bi letovi između gradova mogli biti puno kraći.
Na to računaju u United Airlinesu, američkoj zrakoplovnoj kompaniji koja je potpisala ugovor s tvrtkom Boom Supersonic o kupovini njihovih 15 zrakoplova Overture te su ostavili mogućnost kupovine dodatnih 35 zrakoplova. Ono što je posebno zanimljivo je što je ugovor potpisan za zrakoplove koji se tek razvijaju i trebali bi biti predstavljeni tek 2025. Tek godinu poslije planirani su prvi testni letovi, a ako sve prođe po planu i bez nekih problema, prve komercijalne letove možemo očekivati 2029. godine.
Brzina kojom bi Overture trebao letjeti veća je od brzine zvuka i iznosi 1,7 maha, što je otprilike dvostruko brže u odnosu na današnje komercijalne zrakoplove. S tim zrakoplovom let između New Yorka i Londona, umjesto oko 6 sati i 30 minuta, trajao bi 3,5 sati, dok bi umjesto skoro 15-satnog leta, od Los Angelesa do Sydneya putovanje trajalo oko 8 sati i 30 minuta. Jasno je kako će nadzvučne specifikacije i dvostruko brži letovi imati svoju cijenu. Iz United Airlinesa kažu kako je prerano govoriti o cijeni karata na takvim letovima, no iz Boom Supersonica jasno su dali do znanja o kakvim se ciframa radi.
Cijena karte, iako nisu napomenuli za koji prekooceanski let, trebala bi iznositi 5 tisuća dolara. Ono što je također važno napomenuti u današnjem vremenu u kojem je posebna pažnja posvećena održivosti i borbi protiv klimatskih promjena jest da će se Overture letjeti na 100 posto održivom gorivu (nije objavljeno o kojoj se vrsti goriva radi) i bit će u potpunosti ugljično neutralan.
Do prvih takvih letova, dakle, još je dug put te je kompanija do sada razvila samo umanjenu verziju zrakoplova Overture u kojoj ima mjesta samo za pilota, dok bi u modelu stvarne veličine trebalo letjeti 88 osoba, uključujući i pilote i posadu. Prvi testni let umanjenog zrakoplova nazvanog Model XB-1 najavljen je za ovu godinu i to će biti prvi korak maratona koji bi trebao završiti za 8 godina s prvim komercijalnim nadzvučnim letovima.
Izvor: Fast Company