Waymo objavio koliko su milijuna i milijardi autonomnih kilometara odvozili njihovi automobili

Waymo je, čini se, najdalje otišao po pitanju razvoja i testiranja autonomnih vozila.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 20.08.2021. / 10:09

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Google, odnosno danas Waymo koji je također dio tvrtke Alphabet koja uključuje i sam Google, počeo je s razvojem autonomnih vozila prije više od deset godina te su od tada ostvarili fantastičan napredak. Tako je u jednom dijelu Phoenixa danas moguće naručiti njihove taksije u kojima nema ljudi, već vozilima isključivo upravljaju računala, a do sada nisu zabilježeni nikakvi veći incidenti s takvim automobilima.

Waymov automobil Kad vozila polude: Pogledajte kako se samovozeći taksi odmetnuo, blokirao promet i pokušao pobjeći serviserima

Waymo je ovaj tjedan objavio više detalja oko napretka koji su postigli i kilometara koje su njihovi automobili do sada prošli - u stvarnom svijetu i virtualno i brojke su zaista impresivne. Njihovi su automobili tako do sada prešli više od 32 milijuna autonomnih kilometara na javnim cestama te više od 32 milijardi kilometara u simulacijama. Podaci koje su skupili pri tome su neprocjenjivi (ne kaže se uzalud da su podaci nova nafta) te se na temelju njih umjetna inteligencija može trenirati kako bi ne samo usavršila svoje vozne sposobnosti, već ih i prilagodila uvjetima na lokalnim cestama.

Npr. Waymova vozila u San Franciscu prilagođavaju način vožnje prema ostalim vozilima - prvenstveno se to odnosi na sporiju vožnju strmim padinama, naglašavaju iz kompanije. San Francisco čini se kao odličan testni poligon za autonomne automobile, naglašavaju na Engadgetu jer su uvjeti za vožnju po gradu prilično zahtjevni - od uskih ulica, velikih promjena visine i raskršća koja se nalaze na vrhovima brda.

Slika nije dostupna Dio vozača frustriran je autonomnim automobilima i greškama koje rade

U svojim automobilima Waymo koristi LiDAR, radare i kamere, dok računalo stvara 3D sliku okruženja oko automobila na kojoj su prikazani i svi pješaci, biciklisti koji se mogu približiti vozilu, kao i pokreti malih objekata na maloj, ali i većoj udaljenosti. Kao primjer navode otvaranje vrata kamiona nasred ceste kada dostavljač izađe iz vozila kako bi dostavio pakete, može razlikovati znak STOP od njegove refleksije itd.

Usprkos velikom napretku jasno je kako smo i dalje udaljeni od vremena kada ćemo u potpunosti moći prepustiti volane računalima (možda je riječ i o desetljećima), no jasno je kako smo tom danu ipak sve bliži.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti