YouTube najavio promjene: Botovi bi korisnike mogli poslati na time-out

YouTube, kao i brojne druge platforme i servisi, pokušava pronaći način zaštite korisnika od neželjenog sadržaja.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 15.12.2022. / 12:42

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Granica između slobode govora i nekakvog neprimjerenog sadržaja danas je prilično tanka i nemoguće ju je odrediti. Zbog takve su situacije moderatori društvenih mreža i drugih servisa na velikim mukama jer je ponekad zaista teško procijeniti je li nekakav agresivniji način komunikacije govor mržnje i vrijeđanje ili se može interpretirati kao žustra rasprava.

  Slika nije dostupna Iz YouTubea se pohvalili brojem pretplatnika: Sve ih je više spremno plaćati za uslugu koju koriste

Neki kanali na YouTubeu koji nisu mogli izaći na kraj s takvim problemima na kraju su u potpunosti isključili komentare, no mnogi to ne žele jer korisnici često dolaze čitati same komentare i sudjelovati u raspravama ispod videozapisa.

Kako bi riješili, odnosno barem ublažili problem neprimjerenih komentara, ali i spama ispod videozapisa, iz YouTubea namjeravaju u još većoj mjeri koristiti botove. Tako su najavili kako će botovi od sada moći u stvarnom vremenu brisati komentare koje smatraju uvredljivima, odnosno moći će na određeno vrijeme korisnicima zabraniti komentiranje.

Princip na kojem sustav radi je sljedeći - nakon što YouTube ukloni komentar za koji smatra da je uvredljiv ili neprimjeren, o tome će obavijestiti korisnika, a ako on nastaviti s takvim komentarima, dobit će, kako to nazivaju u ovoj kompaniji - time-out. Odnosno, tijekom sljedećih 24 sata neće moći komentirati videozapise ili sudjelovati u chatovima uživo na tom videoservisu. Naravno, svi koji se ne slažu s odlukama botova, mogu kontaktirati YouTube i ljudima se požaliti na odluke, tj. zabrane koje im je nametnuo bot.

  Slika nije dostupna Hoćete li plaćati pretplatu na YouTube? Google uvodi promjenu na svojem videoservisu koja se neće svidjeti korisnicima

Također, kažu kako su unaprijedili sustav automatskog donošenja odluka i sustav strojnog učenja kako bi bolje prepoznao i uklonio spam poruke, kao i botove koji šire spam. Zahvaljujući tom poboljšanju, do sada su u prvih šest mjeseci ove godine uklonili čak više od 1,1 milijardi komentara s kojima su se širile spam poruke.

Ipak, na Ars Tehnici podsjećaju kako Google do sada nije bio najuspješniji sa svojim botovima u moderiranju sadržaja jer su npr. neke kanale s hororima označavali kao prikladnim za djecu samo za to jer su uključivali i animacije.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti