Internet nije mjesto na kojem je lako sačuvati privatnost. Od gomile internetskih stranica koje prate svaki naš potez mišem, preko različitih kolačića koje prikupljamo pa do društvenih mreža koje o svakome od nas (bili mi korisnici te mreže ili ne) stvaraju zaseban profil koji potom prodaju oglašivačima.
Stoga vijest da Google radi na tome da internet učini privatnijim mjestom zvuči pomalo nevjerojatno. Pogotovo kad znamo da je Google odgovoran za velik dio oglasa koji nam se serviraju na temelju podataka koje prikupi.
Pa ipak, iz Googlea najavljuju kako rade na stvaranju seta standarda koji bi oglašavanje učinili relevantnijim, ali i zaštitili privatnost korisnika. Tu novu inicijativu nazvali su "Privacy Sandbox".
Želimo pronaći rješenje koje će zaista zaštititi korisnikovu privatnost i omogućiti da sadržaj ostane dostupan svima na internetu, zapisao je na službenom blogu Justin Schuh iz Googlea. Dodao je kako su već ranije najavili kako rade na poboljšanju "kolačića", njihovoj boljoj klasifikaciji i jednostavnijim postavkama.
Posebnu pozornost Google će posvetiti borbi protiv "fingerprintinga" odnosno stvaranja jedinstvene identifikacije pomoću koje je moguće pratiti korisnike na internetu. I dok korisnici mogu, djelomice, utjecati na to hoće li i kako "kolačići" biti pohranjeni na njihovim računalima, na "fingerprinting" nemaj nikakvog utjecaja.
Google planira blisko surađivati s internetskom zajednicom kako bi razvili bolje standarde privatnosti koji bi omogućili relevantnije oglase, ali i zaštitili privatnost korisnika te korisničke podatke ostavili na njihovim uređajima, a ne serverima oglašivača.
Svjesni su da je za stvaranje novog standarda na internetu potrebno vrijeme i konsenzus svih zainteresiranih strana. Zato su na službenom blogu objavili svoje glavne ideje i od svih zainteresiranih zatražili da daju svoje mišljenje.
Znamo da je ovo ambiciozan potez i ne možemo dovoljno naglasiti koliko je važno da ovi prijedlozi budu poboljšani i definirani u cijeloj industriji, poručio je Schuh.