Zagrebačka banka poslala je upozorenje svojim klijentima o lažnoj e-mail poruci kojoj je glavni cilj krađa podataka, a onda i financijskih sredstava klijenata banke.
Radi se o phishing porukama u kojima se napadač lažno predstavlja kao Zagrebačka banka i za cilj ima prijevaru klijenata, ističu iz banke.
Pojašnjavaju kako lažni pošiljatelj putem maila, primatelje poruka pokušava navesti da otvore poveznicu i unesu svoje kartične podatke (broj kartice, rok valjanosti, CVV/CVC), broj tokena te kodove koje generira token (OTP, MAC). Na taj način napadač pokušava stupiti u posjed podataka korisnika kojemu je poruka poslana i/ili zaraziti računalo zlonamjernim softverom.
Primjer phishing poruke (Foto: ZABA)
Upozoravamo klijente da ne dijele kartične podatke, aktivacijske ključeve te broj tokena i njegove kodove putem poveznica dobivenih u e-mailu, SMS-u te na druge načine. Zagrebačka banka nikada, pa niti u tijeku procesa uvođenja eura, od klijenata ne traži brojeve i PIN-ove kartica te ostale povjerljive informacije, ističu iz banke.
Upozoravaju klijente i da su pokušaji phishinga (prijevara putem e-mailova, SMS-a te aplikacija poput WhatsAppa i Vibera) sve češći te pozivaju na oprez.
Klijentima savjetuju i da, ukoliko prime sumnjivu poruku, ne klikaju na poveznicu, već direktno kontaktiraju banku i provjere autentičnost poruke.