Iza Tesle je kvartal u kojem je ova kompanija zabilježila veliki minus, cijena dionica od početka godine smanjena je za oko četvrtine, a kompaniju konstantno prate kontroverze koje su ponajviše vezane uz Elona Muska. Zbog svih problema i potencijalnih budućih problema, Tesli je potrebno oko 2 milijarde dolara za nastavak daljnjeg sigurnog poslovanja, a tijekom konferencijskog poziva s investitorima koji su spremni uložiti u kompaniju, Musk i šef financija Tesle Zach Kirkhorn odgovarali su na pitanja vezana uz budućnost i profitabilnost kompanije.
Kako smo to od njega i navikli, Elon Musk ponovno je zračio (pretjeranim) optimizmom i najavama za budućnost Tesle koja je, prema njemu, fantastična. Naime, trenutačna tržišna vrijednost kompanije iznosi oko 42 milijarde dolara, no potencijal za investitore je ogroman te je Musk najavio da bi ta vrijednost u budućnosti mogla narasti na čak 500 milijardi dolara. Ključ se nalazi u autopilotu i autonomnoj vožnji – nedavno je CEO kompanije govorio o prednostima Teslinih vozila u odnosu na konkurenciju te kako će već krajem godine njihova računala imati sposobnost upravljanja vozilima, bez potrebe za intervencijom vozača.
Zahvaljujući autopilotu i mogućnosti da se on nadogradi jednostavno putem interneta, Musk kaže da će vrijednost Teslinih vozila s vremenom samo rasti jer netko tko je kupio "običan" električni automobil, samo sa softverskom nadogradnjom imat će autonomno vozilo. Još jednom je spomenuo i servis "robotskih taksija" kako su ga mediji nazvali, odnosno mogućnost da vlasnici Teslinih vozila iznajme svoje automobile kada ih ne koriste, od čega će dio financijskog kolača pripasti i samoj kompaniji.
Naravno, ne dijele svi analitičari i (potencijalni) investitori sličan optimizam kao Musk, od kojeg su navikli na velike najave – analitičar Jeffrey Osborne tako upozorava na riskantnu promjenu strategije od kompanije koja proizvodi električna vozila u kompaniju koja želi biti bolja od Nvidije u hardveru, Googlea u softveru te bolja u taksi uslugama u odnosu na kompanije koje godinama rade na tom tržištu. Također, napominje i kako niti u Tesli još ne znaju kako će izgledati taj servis za dijeljenje prijevoza, kolika će biti njegova cijena, tj. koliki će udio uzimati Tesla, niti znaju kakve će sve regulatorne i pravne uvjete morati ispuniti.
Izvor: CNBC