Gotovo nevjerojatno zvuči vijest da jedna od najvećih svjetskih internetskih trgovina, Amazon, ulazi u svijet medicine. Naime, kako su to potvrdili iz Istraživačkog centra za rak Fred Hutchinson, ušli su u partnerstvo s Amazonom u istraživanju o učinkovitosti cjepvia protiv raka.
Kako su istaknuli, rade na razvoju "personaliziranog tretmana za pojedine obilke raka", a trenutno traže kandidate koji bi ušli u prvu fazu testiranja.
Radi se o dugom, višegodišnjem procesu, koji nema garantiran uspješan ishod, istaknuli su iz Istraživačkog centra.
Naime, testiraju sigurnost personaliziranog neo-antigenskog peptidskog cjepiva u liječenju pacijenata s melanomom 3. ili. 4. stupnja, odnosno koliko je učinkovit u liječenju raka dojke koji je metastazirao i ne odgovara na druge oblike liječenja.
Ističu kako cjepivo kombinira nekoliko neo-antigena koji su karakteristični za pacijente. Cilj im je potaknuti aktivaciju T-staničnog imuniteta koji bi trebao ciljati tumore.
Amazon doprinosi znanstvenim i stručnim znanjem o strojnom učenju, istaknuo je glasnogovornik Amazona za CNBC.
Prema podacima o studiji koji su objavljeni na službenim stranicama američkog regulatora, u prvoj fazi bi u studiju bilo uključeno 20 sudionika, a očekuje se da bi studija trebala biti završena do studenog 2023. godine. Navodi se kako bi primarni tretman trebao trajati 25 tjedana, pod uvjetom da nema daljnjeg napretka bolesti ili "neprihvatljive štetnosti", a nakon toga još do godinu dana, ako ne bude neželjenih posljedica.
Zanimljivo, vijest o sudjelovanju Amazona u ovom istraživanju objavljena je nekoliko dana prije no što je objavljeno kako Amazon planira kupiti platformu za primarnu medicinsku skrb, One Medical. Procjenjuje se da bi posao mogao biti težak 3,9 milijardi dolara, a to bi Amazonu omogućilo da pruži zdravstveno osiguranje svojim zaposlenicima, ali i da ponudi takve usluge drugim tvrtkama i pojedincima.
Izvor: BioPharma