Gostujući na kanalu na YouTubeu "Tesla Owners Silicon Valley", Elon Musk govorio je o vrijednosti Tesle i najvažnijoj stvari za kompaniju u budućnosti. A prema njemu, ta najvažnija stvar je potpuna autonomna vožnja.
To je od najveće važnosti. To je stvarna razlika između Tesle koja vrijedi jako puno novaca i Tesle čija je vrijednost u osnovi nula, rekao je Musk i dodao kako u tome leži i financijska budućnost kompanije.
Također, govorio je i o zaradi na automobilskom tržištu koja, kako mu je objasnio jedan investitor, više uopće ne leži u prodaji samih vozila. Umjesto toga, automobilske kompanije danas zarađuju prvenstveno od prodaje dijelova postojećim flotama automobila. Životni vijek automobila iznosi oko 20 godina, pri čemu garancija traje oko četiri godine, no brojne stvari ionako nisu pokrivene osiguranjem.
Takva situacija predstavlja veliki problem za nove proizvođače automobila poput Tesle jer oni svoja vozila moraju prodavati po većoj cijeni u odnosu na konkurente. Da bi u tome bili uspješni, moraju napraviti tako dobre i uvjerljive proizvode da kupcima za njih neće biti problem platiti veću cijenu. Ono što Teslu razlikuje od konkurencije i zbog čega su kupci spremni isprazniti džepove za Muskove automobile su električni motori i potencijal autonomne vožnje.
To je jedini način. Morate pobijediti s autonomijom i morate pobijediti s elektrifikacijom, rekao je prvi čovjek Tesle.
Da takvo nešto nije jednostavno, možemo vidjeti po Muskovim najavama iz prošlosti jer on još od 2015. govori kako nismo daleko od potpuno autonomnih Teslinih automobila. Iako je otada napravljen izniman napredak, potpuna autonomija još nije postignuta (i pitanje je kad će biti), a prema nedavnom izvještaju. u posljednjih devet mjeseci zabilježeno je više od 270 nesreća u kojima su sudjelovala Teslina vozila s aktiviranim asistentom u vožnji.
Podsjetimo, Teslina vozila dolaze s opcijom "autopilot", koja prilagođava brzinu i upravlja automobilom u manje zahtjevnim situacijama, a uz plaćanje je dostupna i opcija "full self-driving", s čijom aktivacijom automobil sam mijenja trake, prepoznaje prometne znakove i semafore, može parkirati itd.
Kod obje opcije odgovornost je isključivo na vozačima, koji moraju biti spremni preuzeti kontrolu u slučaju problema s tehnologijom.
Izvor: Business Insider