Citroen je ovaj tjedan predstavio konceptni automobil za koji kažu da predstavlja njihov radikalan i odgovoran pristup pristupačnim električnim automobilima. Ovo kompaktno vozilo koje podsjeća na mali džip teži oko jedne tone te ima doseg od 400 km, uz “učinkovitost koja je najbolja u klasi” i maksimalnu brzinu od 110 km/h.
Iz Citroena kažu da niti ne razmišljaju o njegovoj serijskoj proizvodnji, već ga nazivaju “laboratorijem” čiji je cilj demonstrirati njihovu viziju automobila koji odiše slobodom, a napravljen je od održivih materijala. Upravo je ta održivost materijala privukla najviše pažnje jer je Oli jednim dijelom napravljen i od - kartona. Poruka koju Citroen želi poslati s ovim automobilom jest recikliranje, pristupačna cijena, atraktivnost i učinkovitost.
Od kartona su napravljeni krov automobila i hauba, no naravno, nije riječ o klasičnom kartonu koji se može savinuti rukama, već o posebnom kartonu ojačanom plastičnim premazom i razvijen je u suradnji s BASF-om. Takav je karton toliko jak da na njega možete stati, a neće se oštetiti ili udubiti.
Još jedna zanimljivost automobila je vertikalno vjetrobransko staklo napravljeno kako bi se uštedjela količina stakla, ali i smanjilo zagrijavanje od sunca i korištenje klimatizacijskog uređaja. Također, to pridonosi i smanjenju težina samog automobila.
Kako je u razgovoru za Reuters naglasila direktorica budućih proizvoda za Citroen Anne Laliron, to nije običan konceptni automobil već je to “izraz novih životnih stilova”. A taj novi stil života napravljen je da traje čak 3 generacije te bi ovaj automobil mogao trajati čak 50 godina, nakon čega se može - reciklirati.
Iako je, dakle, riječ o konceptu i nikada ga nećemo vidjeti na cestama, Oli pokazuje način razmišljanja i jedan od potencijalnih smjerova u kojem bi se mogla razvijati automobilska industrija.